Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تشکیل کمیته مشورتی توسط جوانان و ایجاد تغییرات عمده در ساختار کلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ساختار جدید دانشگاه آزاد آموزش عالی و نوآوری و فناوری را از یکدیگر جدا کردیم و در این ساختار معاونت­ های علوم انسانی و هنر، فنی_مهندسی و فناوری و نوآوری و همچنین یک پژوهشگاه و شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین کاری که در حوزه آموزش عالی انجام دادیم، جهت دادن به پایان نامه­ ها برای حل معضلات کشور بود. در این دانشگاه سالیانه ۱۰۰ هزار پایان‌نامه و ۱۰ هزار رساله دفاع می­ شود، بر این اساس ۴۰ نظام موضوعات مختلف در کشور را تدوین کردیم تا از این به بعد پایان نامه­ ها و رساله­ های دانشگاه تنها در این نظام موضوعات عمل کنند و تاکنون نیز ۱۰ حوزه از این نظام موضوعات احصا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه گروه‌های تخصصی در زمینه‌های گوناگون از جمله چرم و کفش در تبریز، فرش ماشینی در کاشان، منسوجات در یزد و گردشگری در گیلان در حال احصا نظام موضوعات هستند، افزود: گروه‌ها و کمیته‌های راهبری از صنعت و دانشگاه در حال بررسی این نظام موضوعات هستند که ۸۰ درصد از این نظام موضوعات احصا شده و ادامه آن در سال آینده تکمیل می‌شود.

طهرانچی با بیان اینکه کشور در زمینه کشاورزی دارای چالش‌های اساسی است، گفت: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا تیز بر اساس رشته کشاورزی تاسیس شده است و یک کمیته تحت عنوان بازمهندسی، آموزش، پژوهش و خدمات فناوری در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده که قرار است در خصوص غذا فعالیت کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه میل و رغبتی از سوی خانواده­ ها برای ادامه تحصیل فرزندانشان در رشته‌های کشاورزی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قصد داریم به صورت گلخانه­ ای روی این مبحث کار کنیم. رشته های مهندسی، علوم پایه، مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و سازه­‌های سبک شامل مبحث گلخانه می شود که البته برای نجات کشاورزی در حال هم‌اندیشی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت خبر داد و افزود: نخستین مدرسه مهارت در تهران و در زمینه حقوق راه‌اندازی خواهد شد. در این مدارس فضایی برای کسب آموزش و مهارت دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌شود، همچنین در زمینه پویا نمایی نیز دومین مدرسه در عسلویه و خارک در حال راه‌اندازی است.

طهرانچی خاطر نشان کرد: امکانات دانشگاه در تمامی زمینه‌ها به ویژه نوآوری بسیار مطلوب است. به عنوان مثال واحد دانشگاهی نجف آباد دارای زمینی است که امکان راه‌اندازی دانش شهر را دارد در واقع به دنبال توسعه هوشمند منطقه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای)  گفت: در این طرح دانشجویان می­ توانند از نظام موضوعاتی که در سامانه ذکر شده و مربوط به مشکلات کشور است، برای انجام پایان‌نامه و رساله استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر جذب فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور اظهارداشت: محدودیتی برای جذب محققان نداریم و از تمام امکانات دانشگاه برای حمایت از آنها استفاده می‌کنیم.

طهرانچی درخصوص حمایت از محققانی که پژوهش‌های خاص انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران و نخبگان و پژوهشگاه دارد که از افرادی که پژوهش ­های خاص انجام می‌دهند، به طور ویژه حمایت می‌کند.

کد خبر 4520600 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود