Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:03:56 GMT

باید زمینه نقد فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۷۵۳

دادستان نظامی استان کرمان گفت: در رابطه با نیروهای مسلح قطعا در صورتی که رفتاری عنوان مجرمانه داشته باشد و مامور در مقام ضابط دادگستری نباشد، بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کنیم.

به گزارش ایسنا، نادر فرامرزپور امروز دوم بهمن ماه در نشست خبری درباره مطالبه گری رسانه‌ها اظهار کرد: باید ابتدا زمینه نقد فراهم شود و این امنیت برای اصحاب رسانه به نوعی تضمین و راهکارها مشخص شود که اگر نقدی صورت گرفت، با مشکلی مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ای کاش به این سمت برویم و به ویژه مسئولان این انتقادات را پذیرفته و در صدد رفع اشکالات و انتقادات برآمده تا اعتماد و اطمینان مردم که سرمایه واقعی نظام است روز به روز نسبت به مسئولان و کارگزاران نظام افزایش پیدا کند.

فرامرزپور در ادامه با بیان اینکه دین اسلام اهمیت ویژه ای برای حقوق شهروندی قائل است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی منشور حقوق شهروندی را در دستگاه های اجرایی داریم و ماده واحده تحت عنوان قانون حفظ حقوق شهروندی و نظارت بر آزادی های مشروع و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری مواد یک تا 63 را در این زمینه داریم.

وی درباره جرائم نیروهای مسلح بیان کرد: اصولا نیروهای مسلح با سه نوع جرم مواجه هستند که جرام خاص نظامی و انتظامی، جرائم عمومی و جرائم در مقام ضابط دادگستری را شامل می شود.

دادستان نظامی استان کرمان گفت: دادسرا و دادگاه نظامی مسوول رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی نیروهای مسلح است و به جرائمی که تحت عنوان ضابط دادگستری مرتکب می شوند، در دادسرای عمومی رسیدگی می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برخورد با رفتارهایی است که خارج از قانون حقوق شهروندی با مراجعان و اصحاب دعوا که به کلانتری ها مراجعه می کنند، صورت می گیرد و عمدتا شکایت در دادسرا به اینجا ختم می شود که این مامور ضابط دادگستری بوده است.

فرامرزپور اظهار کرد: در رابطه با نیروهای مسلح قطعا در صورتی که رفتاری عنوان مجرمانه داشته باشد و مامور در مقام ضابط دادگستری نباشد، بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کنیم.

وی درباره میزان جرم در نیروهای مسلح استان کرمان بیان کرد: سطح ارتکاب جرم در نیروهای مسلح استان کرمان بسیار پایین است و مواردی که رخ می دهد، مربوط به سربازان وظیفه است و در نیروهای کادر میزان جرائم بسیار پایین است.

دادستان نظامی استان کرمان تصریح کرد: شکل، نحوه خدمت کردن و سلامت نیروهای مسلح ما می تواند الگوی خیلی خوبی برای سایر اقشار جامعه باشد که با این حجم کار و مسوولیت، تخلفات کمی رخ می دهد.

وی گفت: در بحث جرائم خاص نظامی و انتظامی، جرم سربازان وظیفه، فرار از خدمت است که در پادگان‌هاست و خیلی کمتر به حقوق مردم مربوط می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مطبوعات نقد و انتقاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد

یکی از وزیران دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن به زودی عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل در آب‌های مدیترانه را آعاز خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت یمن در گفت‌‌وگو با شبکه المیادین گفت که دور چهارم علمیات ضد صهیونیستی نیروهای مسلح این کشور که عبارت است از هدف قرار دادن کشتی‌هایی اسرائیلی یا کشتی‌هایی عازم بنادر فلسطین اشغالی در مدیترانه، به زودی آغاز خواهد شد و نیروهای یمنی به صورت دقیق در حال رصد تحرکات هستند و روزهای آتی شاهد اعلان این عملیات‌ها خواهد بود.

او همچنین گفت که هر سلاحی که دشمن به کار می‌گیرد، نیروهای یمنی با سرعت، سلاحی را که بتوان با آن بر تسلیحات دشمن غلبه کرد، توسعه می‌دهند. شامی درباره اعلام آغاز دور چهار عملیات‌های یمن علیه رژیم اسرائیل گفت که این عملیات‌‌ها شروع خواهند داشت ولی تا زمانی که جنگ و محاصره علیه غزه متوقف نشود، پایانی نخواهد داشت.

وزیر اطلاع رسانی یمن گفت که تعداد داوطلبانی که خود را برای نبرد با رژیم اسرائیل آماده کرده‌اند، احتمالا به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز جمعه در تجمع همبستگی با مردم فلسطین در غزه، از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها برای یاری مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

او گفت: در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند داد.

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر دادحمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند