Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیری‌ آتشانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۸۱ تاکنون، حدود ۲ هزار و ۲۷۸ کتابخانه تاسیس کرده است که شامل یک هزار و ۷۴۴ باب در شبستان مساجد روستایی و ۵۳۴ کتابخانه تخصصی در حوزه دین است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: «ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» مسئولیت مدیریت کتابخانه‌های مساجد را برعهده دارد و طبق اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیبرضا ارزانی» دبیر این ستاد، اکنون بیش از 14 هزار کتابخانه در مساجد کشور وجود دارند که حدود ۷ هزار باب از آن‌ها، قفسه باز و حدود ۷ هزار باب نیز مخزن‌دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرنگار ما به منظور اطلاع از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتابخانه‌های مساجد، گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام «علی امیری آتشانی‌» رئیس گروه برنامه‌ریزی و سامان‌دهی ائمه جماعات مساجد کشور در سازمان تبلیغات اسلامی، داشت که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

 

شبستان- نهاد کتابخانه های عمومی کشور طبق اعلام نظر مسئولان مربوطه، دستگاه اصلی در اداره کتابخانههای کشور است، سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه، چه نوع همکاری با این نهاد مرجع دارد؟

سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های مختلفی به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور دارد و در این زمینه از ظرفیت مبلغان دینی و نهادها و مراکز دینی استفاده می کند. یکی از اقدامات این سازمان در این زمینه، تاسیس کتابخانه در شبستان مساجد است که در این زمینه، هماهنگی خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارد.

 

شبستان- گستره فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتابخانههای مساجد چقدر است؟

سازمان تبلیغات اسلامی در کنار استقرار روحانی به صورت دائم و پاره وقت در مساجد، موضوع تاسیس کتابخانه در شبستان مساجد و همچنین کتابخانه های تخصصی در حوزه دین را نیز دنبال می کند.

 

شبستان- این کتابخانه ها در مساجد شهری تاسیس می شوند یا مساجد روستای؟

سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر کتابخانه های مساجد را در شبستان های مساجد روستایی راه اندازی می کند. این سازمان فرهنگی و تبلیغی تلاش دارد دسترسی مردم به کتاب های مختلف در سراسر کشور راحت و آسان شود از همین رو مناطق محروم و کم برخوردار جزو اولویت های این سازمان است.

 

شبستان- سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون چند کتابخانه را در مساجد کشور راه اندازی کرده است؟

این سازمان از سال 1381 تاکنون، حدود 2 هزار و 278 تاسیس کرده است که شامل یک هزار و 744 در شبستان مساجد روستایی و 534 کتابخانه تخصصی در حوزه دین است.

 

شبستان- سازمان های مختلف در تاسیس مراکز متنوع، معمولا موفقیت های خوبی دارند اما در نگهدای، تجهیز و نوسازی همین مراکز، مشکل دارند و گاهی غفلت های نیز دیده می شود، سازمان تبلیغات اسلامی در نگهداری و تجهیز کتابخانه های مساجد چه برنامه ای دارد؟

سازمان تبلیغات اسلامی همه ساله کوشیده است کتابخانه ها مساجد را تجهیز کند و مورد تغذیه فکری قرار دهد و تاکنون حدود ده میلیون و 662 هزار و 713 جلد کتاب در ده هزار و 282 عنوان کتاب به این کتابخانه ها ارسال کرده است.

 

 

شبستان- امام خمینی(ره) مسجد را سنگر نامیدند، سازمان تبلیغات اسلامی در تاسیس، تجهیز و نوسازی مساجد به ویژه در مناطق محروم و کم برخودار چه برنامه ای دارد؟

بسیاری از مساجد کشور در طول سال فعال نیستند و برخی نیز صرفا در مناسبت های دینی مانند ماه های محرم، رمضان، فعال هستند. سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1393 تاکنون موفق شده است حدود 3 هزار و 180 مسجد را فعال کند.

 

شبستان- راهکار سازمان تبلیغات اسلامی در فعال سازی این مساجد چیست؟

مهم‌ترین راهکار سازمان تبلیغات اسلامی در فعال‌سازی مساجد تعطیل یا نیمه تعطیل، استقرار روحانی و امام جماعت در این مساجد است. مسجد خاستگاه انقلاب اسلامی است و در زمان وقوع انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و اکنون که کشور مورد هجمه فرهنگی دشمن است، مهم ترین پایگاه مبارزه است.

 

شبستان- گروه برنامه‌ریزی و سامان‌دهی ائمه جماعات مساجد چه تعداد مسجد را در سال 1397 که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، فعال کرده است؟

پیش بینی ما این است که بیش از 600 مسجد را در سال جاری فعال کنیم و تاکنون حدود 585 مسجد را فعال کرده ایم.

 

شبستان- سازمان تبلیغات اسلامی چه راهکاری برای تقویت نقش مساجد در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و تقویت برنامه های فرهنگی و تبلیغی این خانه های خدا دارد؟

اعتقاد ما این است که هرچقدر مساجد تقویت شوند، توفیق نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهونیستی بیشتر خواهد بود. مساجد محور انقلاب اسلامی بودند و در پایداری ارزش های دینی نیز نقش مهمی دارند. امیدواریم با برنامه های تبلیغی که انجام می شود بتوانیم بخشی از وظیفه خودمان در مقابله با جنگ نرم دشمن انجام دهیم.

 

 

 

 

.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان آسیب های اجتماعی هرمزگان شهید کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مراسم ترحیم تشییع شهدا سازمان تبلیغات اسلامی کتابخانه مساجد کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟