Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰۰ دانشمند و دیپلمات پیشین خواستار آزادی دو تبعه کانادایی بازداشت شده در چین شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۱۰۰ تن از اعضای جامعه آکادمیک و دیپلمات پیشین در سراسر جهان از رئیس جمهور چین درخواست آزادی دو شهروند کانادایی بازداشت شده در چین به نام‌های "مایکل کاوریگ" و "مایکل اسپیور" را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نامه سرگشاده نوشته شده، "ما دانشگاهیان، دیپلمات‌های پیشین و دیگران نگرانی عمیق خود را نسبت به بازداشت شهروندان کانادایی اعلام می‌کنیم، ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریعتر آقای کاوریگ و آقای اسپیور را آزاد کنید."

در میان امضاکنندگان این نامه سرگشاده، مالکولم ریفکایند و گرث اوانز، وزرای پیشین خارجه انگلیس و استرالیا نیز حضور دارند. سفیر پیشین کانادا در چین و یکی از امضاکنندگان این نامه در گفت‌وگو با شبکه CTV اعلام کرد: من فکر می‌کنم این نامه این پیام را به چین می‌رساند که اقدامات آنها باعث واکنشهای بین‌المللی می‌شود.

مایکل کاوریگ، دیپلمات پیشین کانادا در حالی بازداشت شده است که ظاهرا همچنان دارای مصونیت دیپلماتیک است.

در حال حاضر کاوریگ، یک تحلیلگر مسائل شمال شرقی آسیا برای اندیشکده گروه بین‌المللی بحران است.

کاوریگ و مایکل اسپیور، تاجر کانادایی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در چین بازداشت شده‌اند.

چندی پیش جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با انتقاد از سیستم قضایی چین اعلام کرد: چین از سیستم قضایی‌اش برای فشار آوردن به کانادا درباره بازداشت شهروند چین و مدیر اجرایی هوآوی استفاده می‌کند. تمام کشورهای جهان باید نگران باشند که پکن از سیستم قضایی‌اش به طور اختیاری استفاده می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی

منبع: تسنیم

tags # سید ابراهیم رئیسی ، آفریقا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی