Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ساختار گزینش ساختار توانایی یا صلاحیت حرفه‌ای فرد نیست بلکه ساختار شایستگی‌های اخلاقی است.

قاسم‌علی خدابنده با حضور در دفتر ایسنا و در گفت‌وگو با خبرنگاران این تحریریه درخصوص نحوه گزینش معلمان در آموزش و پرورش گفت: در گزینش بیشتر تاکید داریم بر اینکه افراد از نظر اخلاقی و رفتاری مناسب هستند یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اما اینکه معلم صلاحیت حرفه‌ای دارد و می‌تواند علی‌رغم اینکه انسان خوبی باشند معلم خوبی هم باشد در گزینش بررسی نمی‌شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخش چهارم مشروح گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

آیا شرایط گزینش معلمان به نحوی است که شایسته‌سالاری انجام شود؟

ساختار گزینش ساختار توانایی یا صلاحیت حرفه‌ای فرد نیست بلکه ساختار شایستگی‌های اخلاقی است. بنابراین بیشتر تاکید داریم بر اینکه افراد از نظر اخلاقی رفتاری مناسب هستند یا نه. اما اینکه معلم صلاحیت حرفه‌ای دارد و می‌تواند علی‌رغم اینکه انسان خوبی باشد معلم خوبی هم باشد بررسی نمی‌شود. در گزینش بیشتر به مسائل اخلاقی، شایستگی‌های فردی و صلاحیت عمومی می پردازند. 

- به نظر می‌رسد در گزینش بیشتر سؤالاتی نظیر آیا نماز شما قضا شده، نماز آیات چند رکعت است، چقدر آرایش می‌کنید و... پرسیده می‌شود. نظر شما در این زمینه چیست؟

درحال حاضر رویکرد آموزش و پرورش تربیتی و پرورشی است.یعنی مسائل آموزشی را در اولویت دوم قرار می‌دهیم.بنابراین طبیعی است که اخلاق مداری، شایستگی‌های  فردی،  اعتقادات، صداقت، تعهد و... را در پذیرش افراد مبنا قرار دهیم؛ اینکه متوجه شویم فرد چقدر متعهد است و صداقت دارد با همان سوالات نماز قضا شده یا نه و... فهمیده می‌شود.اینکه مثلا در مورد آرایش کردن از افراد سوال می‌پرسند به این دلیل است که معلم الگویی برای دانش‌آموزان است و آنها ممکن است در آرایش کردن از معلمشان الگو بگیرند و البته دانش‌آموزان به اندازه معلمانشان که مقدار کمی آرایش دارند اکتفا نمی‌کند. البته تاثیرپذیری دانش‌آموزان در جامعه فقط از معلمان نیست بلکه آنها از فیلم، اینترنت، دوستان بازیگران و... هم الگو می پذیرند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس