Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:32:10 GMT

مروری بر دستاوردهای 40 ساله انقلاب در اندونزی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۳۹۴

مروری بر دستاوردهای 40 ساله انقلاب در اندونزی

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست علمی رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با موضوع «مروری بر انقلاب اسلامی ایران و دستاوردها و پیشرفت‌های 40 ساله در حوزه علم و فناوری»، دیروز (اول بهمن‌ماه) در محل انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی در این نشست گفت: موضوعات ایران همیشه مورد توجه ما دانشجویان بوده است و یقیناً مطالبی که امروز از زبان رایزن فرهنگی ایران و از زاویه جدیدی درباره فضای امروز ایران بیان می‌شود، می‌تواند برای همه ما جذاب باشد و به همین دلیل در کمترین زمان علاقمندان زیادی از اعضای اصلی و نمایندگان دانشگاه‌های مختلف در اندونزی در این جلسه حضور یافتند.

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی کشورمان هم در سخنانی، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست مروری بر انقلاب اسلامی و دستاوردها و پیشرفت‌های 40 ساله در حوزه علم و فناوری گفت: امیدوارم این نشست بتواند نگاه جدیدتری از وضعیت امروز ایران برای دانشجویان اندونزیایی ترسیم کند.

وی در ادامه، به عوامل فروپاشی حکومت دیکتاتوری و ظالم شاهنشاهی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پرداخت و آن را الگویی از همدلی و وحدت ملت ایران براساس آموزه‌های اسلام و قرآن بیان کرد.

رخشنده به بیان چرایی مخدوش کردن چهره ایران و اسلام با ابزار رسانه‌ای و تفرقه افکنی و تبلیغ شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی علیه ایران پرداخت و از ایجاد زمینه‌های همکاری‌های علمی، دانشگاهی و فرهنگی بین ایران و سایر کشورها به نیکی یاد کرد.

این مراسم با اهدای چند جلد کتاب و لوح فشرده از سوی رایزن فرهنگی کشورمان به کتابخانه انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی پایان یافت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دستاوردهای انقلاب اندونزی مرور قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست گفت: روحیه شهادت طلبی در بین جوانان گیلانی همواره وجود داشته و جوانان گیلانی با حضور در خط مقدم جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، از عناصر اصلی جبهه حق علیه باطل و حفظ انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این روحیه باید از سوی اساتید دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» افزود: همانگونه که در جبهه نظامی تمام قد در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی می‌کنیم ، در جبهه جنگ‌های ترکیبی هم باید این اقتدار را افزایش دهیم و این امر به نقش آفرینی اساتید بسیجی و تحول فضای فرهنگی دانشجویان نیاز دارد.

وهب جعفریان مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در اعتلای نظام اسلامی گفت: امروزه ترویج تفکر بسیجی در فضای آموزشی دانشگاه‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف و ِآرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و این مهم می‌تواند ضمن تربیت دانشجویان انقلابی، به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی شود.

محمد دوستدار سرپرست دانشگاه گیلان هم در این نشست با اشاره به فضائل بسیج گفت: تربیت استادان بسیجی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و موثرتر در عرصه‌ی جهاد تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در اولویت کار قرار گیرد تا دانشجویان بیشتری در مسیر دُرُست زندگی رهنمون شوند.

در این نشست جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت تفکرات سازنده بسیجی عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق