Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:58:52 GMT

آثارم بازتاب پیچیدگی‌های ذهنیِ انسان معاصر است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۴۷۴

آثارم بازتاب پیچیدگی‌های ذهنیِ انسان معاصر است

یک هنرمند بوم‌های سوزن‌دوزی‌شده در آثارش را بازتابی از ذهنیت انسان معاصر می داند و می گوید: کلیت کارهایم از لکه ای شروع می شود که ماهیتی ندارد و من به آن بال و پر می دهم تا فضا شکل بگیرد و سپس ترکیب بندی می کنم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه «روایتِ بافتِ لکه‌ها» با نمایش نقاشی های «فریناز نصیرپور»، هنرمند نقاش از 5 تا 16 بهمن در گالری دیلمان برپا می شود این نمایشگاه نخستین نمایشگاه  انفرادی این هنرمند فارغ التحصیل گرافیک است، برپایی این نمایشگاه بهانه ای شد تا با وی درباره بوم‌های سوزن‌دوزی‌شده اش به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

 

 

درباره تکنیک آثار «روایتِ بافتِ لکه‌ها» بیشتر توضیح بدهید؟

تکنیک این آثار اکرلیک روی بوم و تلفیق سوزن دوزی بر روی بوم است، تمامی این آثار بدون چرخ خیاطی با استفاده از دست بر روی بوم دوخته شده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیا استفاده از نخ در نقاشی مرسوم است؟

این کار در دنیا انجام شده است؛ استفاده از نخ در نقاشی اولین بار نیست که اتفاق افتاده است ولی این پرداخت در ایران برای اولین بار صورت می گیرد و اگر بوده من ندیده ام.

 

کلیت مفهوم آثار «روایتِ بافتِ لکه‌ها» چیست؟

 کلیت کارهای من از لکه ای شروع می شود که ماهیتی ندارد و من به آن بال و پر می دهم و فضا شکل می گیرد و سپس ترکیب بندی میکنم ؛ در کارهایم سه المان مشخص دارم یکی خود لکه ها که متشکل از یکسری حروف ریز نوشتاری است که به عنوان المان از هجویات انسان معاصر و محیط اطرافمان در ذهن داریم، یک المان بارز استفاده از خط است که این خط می تواند فارسی، انگلیسی ، عربی و... باشد و در این خط به زمان خاصی اشاره ندارم و تنها فرم برایم مهم است و از خط به عنوان یک عنصر بصری استفاده شده است  و سومین المان دوختن است. زنان  در فرهنگ ما  راوی قصه ها بودند،  مثلا همواره فردی در کنار بافنده فرش وگبه نقشه خوانی می کند  من این کانسپت نقش خوانی را بیان  و قصه خودم را روایت می کنم.

 

 

پس کلیت داستان شما  انسان معاصر است؟

نه هر کسی می تواند برداشت خودش را داشته باشد، قضاوتی است که مخاطب یا منتقد انجام می دهد ، تکنیک دوختن از جایی شروع می شود که می خواهم یک گذشته تاریخی را به امروز متصل کنم .

 

بالاخره مفهوم کلی مورد نظرتان در این آثار چه بوده است؟

مفهوم کلی هیچ بودن لکه ها بود و تلفیق آن  باری که از گذشته به امروز ما رسیده است و ما از کودکی از آن تاثیر گرفته ایم،  مفهوم را ساخته ام و مخاطب برداشت خود را از کانسپت دارد.

 

چه تعداد اثر در نمایشگاه «روایتِ بافتِ لکه‌ها» به نمایش در می آید؟

 در این نمایشگاه 17 اثر که در بازده زمانی پنج ساله آنها را خلق کرده ام به نمایش در می آید این آثار از جایی که ایده  شروع می شود تا شکل گیری آثار را در بردارد.

 

 

آثار  قیمت گذاری شده اند؟

قیمت آثار از 3 و4 ملیون شروع می شود اما قیمت نهایی مشخص نیست.

 

ابعاد آثار نمایشگاه «روایتِ بافتِ لکه‌ها» چگونه است؟

ابعاد آثار متغیر است، بزرگترین اثر دو متر در 120 سانتیمتر و کوچکترین اثر هم در 80 سانتیمتر در 120 سانتیمتر است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان مجلس حضرت زهرا س کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر آسیب های اجتماعی هرمزگان اصفهان اردبیل گالری دیلمان انسان معاصر نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت

 

محمد سلحشور خوشنویس پیشکسوت و از هنرمندان حاضر در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: نمایشگاه روایت باران یک اشتیاق عجیب برای هنرمندان و به ویژه خوشنویسان به وجود آورده است.
وی افزود: ارائه بیش از ۱۶۰ تابلو قرآنی در این نمایشگاه، فرصتی برای هنرمندان جوان به وجورد می‌آورد تا علاوه بر تماشای ایده‌های اساتید، ایده‌های خود را هم شکوفا کنند.
این چهره پیشکسوت خوشنویسی درباره ارتقاء جایگاه خوشنویسی و هنر‌های قرآنی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب فقط دو استاد خوشنویسی در کل کشور وجود داشت درصورتی که امروزه تعداد آنها به هزار نفر نزدیک شده است. پیش از انقلاب فقط ۶۳ نفر مدرک ممتاز خوشنویسی داشتند، اما تعداد این هنرمندان در این چهل و چهار سال به بیش از بیست هزار نفر رسیده است.
سلحشور تاکید کرد: هنر همواره در حال پیشرفت است و هنرمند هم می‌بایست هر روز به فکر یادگیری باشد. نمایشگاهی مانند روایت باران به نوعی یک محل یادگیری برای هنرمندان جوان و حتی پیشکسوت به شمار می‌آید.
گفتنی است نمایشگاه روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.  

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر