Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:23:03 GMT

ساواک از صفحات سیاه رژیم پهلوی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۸۴۴

ساواک از صفحات سیاه رژیم پهلوی

کارشناس مسائل سیاسی در لرستان گفت: ساواک یکی دیگر از صفحه‌های سیاه رژیم پهلوی بود که در اعتراض به اقدامات پهلوی سریعاً دستگاه ساواک وارد می‌شد و شکنجه‌های وحشیانه‌ای را اعمال می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا همایون رهبران در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به جنایت‌های رژیم پهلوی اظهار داشت: پرونده رژیم پهلوی بسیار سیاه‌تر از آن است که تاکنون در مورد آن گفته‌شده، رژیم پهلوی در آن دوران جنایت‌های زیادی را در بخش‌های مختلف انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رژیم پهلوی دست‌نشانده غربی‌ها بود و دستورات آن‌ها را خصوصاً آمریکا، دقیق انجام می‌دادند و مستشاران آمریکایی برای انجام امور وارد این کشور شده بودند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در لرستان عنوان کرد: هیچ ظلمی بالاتر از این نیست که حکومتی، ملت را تحقیر کند و در دوران پهلوی توسط پهلوی‌ها و مستشاران، ملت را تحقیر می‌کردند.

 

وی بیان کرد: در دوران پهلوی به‌هیچ‌عنوان اجازه مشارکت مردم در امور مختلف داده نمی‌شد و حتی برای انتخاب‌های مختلف، حتماً باید پهلوی از آمریکایی‌ها اجازه می‌گرفت و آن‌ها تأیید می‌کردند و بعد اجرا می‌شد و عدم استقلال در کشور مشهود بود.

 

رهبران تصریح کرد: آمریکا و دیگر غربی‌ها با دست‌درازی منابع ایران را به یغما می‌بردند و هر آنچه در کشور وجود داشت را برای خود می‌خواستند که با پیروزی انقلاب دست چپاولگران و غارتگران کوتاه شد.

 

وی با اشاره به جنایت‌هایی که توسط ساواک صورت می‌گرفت خاطرنشان کرد: ساواک یکی دیگر از صفحه‌های سیاه رژیم پهلوی است که در اعتراض به اقدامات پهلوی سریعاً دستگاه ساواک وارد می‌شد و شکنجه‌های وحشیانه‌ای را اعمال می‌کرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در لرستان تصریح کرد: در زمان پهلوی کسی که با شاه مخالفت می‌کرد و دستورات آن را دقیق انجام نمی‌داد مورد برخورد قرار می‌گرفت و این رژیم یک رژیم استبدادی بود که فقط با اطاعت اجنبی‌ها به دنبال منافع خود بود.

 

وی گفت: پهلوی‌ها وابستگی کامل به غربی‌ها داشتند و سعی می‌کردند از پیشرفت ملت جلوگیری کنند اما سرانجام ملت ایران اسلامی توانست در سال 57 این رژیم ننگین و سیاه را از بین ببرد و ساقط کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست مقابل وزارت جنگ (رژیم) اسرائیل در تل آویو تظاهرات سکوت برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار انجام فوری مبادله اسرا با حماس و بازگشت اسرا شدند.

طی روز‌های گذشته نیز معترضان در فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات خواستار انجام مبادله اسرا با حماس و استعفای کابینه رژیم صهیونیستی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش مهران غفوریان به ساواکی خواندن پدرش
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • شایعه فوق‌العاده جنجالی درباره پدرِ مهران غفوریان!
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • یک ادعای جنجال درباره پدر مهران غفوریان + عکس
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش
  • شباهت در اسم و چهره؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟ | ماجرای فیلم جنجالی