Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:44:08 GMT

۱۶۰۰ مسجد اهل سنت در گلستان به ثبت رسیده است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۸۵۶

۱۶۰۰ مسجد اهل سنت در گلستان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام علی خیرخواه‎، بعدازظهر سه شنبه، در نشست رسانه‎ای تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه مناطق قومی و مرزی در استان گلستان، اظهار کرد: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‎گذرد و استحکام انقلاب در ۴۰ سالگی بیانگر رشد و تکامل انقلاب اسلامی و شکست توطئه‎های دشمنان انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین رخدادهای بین المللی در منطقه است و جشن ۴۰ سالگی انقلاب فرصتی برای تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان است.

خیرخواه ادامه داد: ۴۰ سال ایستادگی در برابر توطئه‎های دشمنان نشان می‎دهد که اسلام مکتبی است که توانایی ساماندهی یک جامعه و یک کشور را دارد و می‎تواند از مشکلات پیش روی خود گذر کند.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی با هدایت‎های امام خمینی (ره) و خلف ایشان، نشان دادیم که در برابر زورگویی‎ها تسلیم نمی‎شویم و این پیام انقلاب اسلامی است.

 خیرخواه اضافه کرد: رشد و تکامل و پیشرفت‎های در بسیاری از موضوعات جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‎رود.

وی تأکید کرد: کارنامه انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی بوده و از آنجایی که انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‎ها سرآمد است شاهد آن هستیم که در بخش‎های مختلفی از جمله توجه به اهل سنت کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: یکی از سیاست‎هایی که مرکز بزرگ اسلامی توجه به امور اهل سنت است و شاهد رشد و توسعه مدارس‎ و مساجد آن ها هستیم.

خیرخواه با بیان این که توجه به امور اهل سنت از سیاست‎هایی مرکز بزرگ اسلامی است، افزود: حدود هزار و ۶۰۰ مسجد اهل سنت در استان به ثبت رسیده و ائمه جماعت در این مساجد مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که ۱۰۷ مدرسه علوم دینی اهل سنت در استان داریم، اظهار کرد: در کنار مدارس برادران، احداث مدارس خواهران اتفاق افتاده و امروز شاهد استقبال خواهران اهل سنت برای تحصیل حوزوی هستیم.

خیرخواه افزود: ۵۲۰ شهید جنگ تحمیلی از برادران اهل سنت و ۴۹ شهید حادثه منای اهل سنت در استان داریم.

کد خبر 4520686

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در گذره هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند