Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:11:55 GMT

انتظار برخی خانواده‌های اصفهانی در صف خرید گوشت!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۰۶۰

انتظار برخی خانواده‌های اصفهانی در صف خرید گوشت!

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: در صورت تنظیم نشدن بازار و تداوم آن، قیمت گوشت قرمز برای شب عید دوباره افزایش و شاید به 120 هزار تومان برسد.

اصغر پورباطنی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص گرانی گوشت و عرضه آن با قیمتی بیش از 80 هزار تومان، اظهار کرد: گوشت به نرخ 80 هزار تومان فروخته می‌شود، چراکه مردم نیز با وجود قدرت پایین خریدشان، همچنان خریدار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل گرانی گوشت، گفت: متأسفانه به دلیل کمبود دام در کشور قیمت گوسفند و گوشت افزایش یافته است، از سوی دیگر گوسفند و دام زنده به صورت قاچاق صادر می‌شود، درحالی‌که اگر صادرات نداشته باشیم، کمبودی نخواهیم داشت.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه برای ثبات و کاهش نرخ گوشت نیازمند واردات و توزیع عادلانه هستیم، اظهار کرد: با وجودی که گوشت برزیلی وارد کشور می‌شود، اما توزیع آن از کانال نادرست و تنها در فروشگاه‌های کوثر، کورش، رفاه و ... است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام تنها کانال واردکننده گوشت و تنظیم بازار است، گفت: متأسفانه گوشتی که باید به طور صحیح در بازار بین مردم توزیع شود، با قیمتی بالاتر سر از رستوران‌ها درمی‌آورد.

پورباطنی افزود: متأسفانه در سیستم توزیع گوشت وارداتی، هر خانوار یک سهمیه برای خرید دارد، اما بعضاً بسیار دیده شده که اعضای یک خانواده پنج نفری در صف خرید گوشت منتظر می‌مانند و سپس گوشت را با قیمتی بالاتر به رستوران‌ها می‌فروشند.

وی با اعتقاد بر اینکه اگر گوشت وارداتی از کانال قصابی‌ها توزیع می‌شد کمتر شاهد دلالی بودیم، تأکید کرد: درحالی‌که گوشت وارداتی در فروشگاه‌های کوثر، رفاه و ... با قیمت 29 هزار تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود، اما همین گوشت با نرخ بیش از 40 هزار تومان به رستوران‌داران داده می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در خصوص اینکه قیمت گوشت در بازار چطور تعیین می‌شود، اظهار کرد: اتحادیه بعد از آنالیز نرخ گوسفند، فاکتور خرید گوشت و ... به اضافه هشت درصد سود برای مغازه‌دار، قیمت نهایی گوشت برای مصرف‌کننده را تعیین می‌کند.

وی افزود: قیمت هر کیلو گوسفند زنده 37 هزار تومان، گوشت مخلوط گوسفند با دنبه 80 هزار تومان، گوشت گوسفند مخلوط بدون استخوان 95 هزار تومان، گوشت گوسفند بدون دنبه و استخوان بیش از 100 هزار تومان و دنبه 30 هزار تومان است.

پورباطنی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله 68 هزار تومان، سردست گوساله 72 هزار تومان، گوشت سفارشی گوساله 80 هزار تومان، گوشت شتر مخلوط با کوهان 80 هزار تومان، گوشت شتر مخلوط بدون کوهان  85 هزار تومان و کوهان شتر 30 هزار تومان است. 

وی یادآور شد: چندی پیش هشدار دادم در صورت تداوم این وضعیت قیمت گوشت قرمز برای شب عید دوباره افزایش خواهد یافت و اگر تنظیم بازار درستی نداشته باشیم، نرخ گوشت به 120 هزار تومان هم خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد تنظيم بازار گوشت قرمز منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از صفر شدن تعداد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن آن‌ها خبر داد.   به گزارش مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.   وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول