Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:13:42 GMT

مرگ روزانه ۴۰۰ کودک از فقر سیستم بهداشتی در هند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۲۰۹

مرگ روزانه ۴۰۰ کودک از فقر سیستم بهداشتی در هند

هند با جمعیت بیش از 1 میلیارد نفر، به دلیل فقدان شدید سرویس های بهداشتی اولیه، بیش از 40 درصد از جمعیت آن در فضای باز مدفوع می کنند. این روند می تواند منجر به شیوع بیماری های مرگبار از جمله؛ وبا، اسهال و تیفوئید شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نیکی واواله یک شهروند هندی که این روزها به خاطر بارداری نیاز بیشتری به سرویس بهداشتی دارد، به خاطر کمبود توالت های عمومی در سطح شهر نمی تواند از خانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nbcnews در این رابطه می نویسد، طبق آمار سال 2015 بانک جهانی، در هند با جمعیت بیش از 1 میلیارد نفر، به دلیل فقدان شدید سرویس های بهداشتی اولیه بیش از 40 درصد از جمعیت در فضای باز مدفوع می کنند. این روند می تواند منجر به شیوع بیماری های مرگبار از جمله؛ وبا، اسهال و تیفوئید شود.

 

به گفته سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 842000 نفر به خاطر آب آشامیدنی آلوده و بهداشت ضعیف در سراسر دنیا می میرند. به گفته این سازمان، بهداشت ضعیف منجر به مرگ 280000 نفر بر اثر اسهال شده است.

طبق آمار یونیسف، در هند روزانه نزدیک به 400 کودک زیر 5 سال به خاطر بهداشت ضعیف جان خود را از دست می دهند.

 

در پونه، شهر 4 میلیون نفری در غرب هند که به عنوان آزمایشگاه واقعی جهان برای سیستم های بهداشتی آینده است، نوآوری هایی چون؛ توالت های چرخ دار با دسترسی به وای‌فای، کافه و گیرنده های فضولات انسانی به منظور دستیابی به سلامتی در دست آزمایش است.

 

سندی راجر، افسر عملیات ائتلافToilet Board در مصاحبه ای گفت: "ما در تلاش هستیم تا این حس را ایجاد کنیم که سیستم بهداشتی چیزی نیست که در گوشه و کنار کثیف ترین خیابان به فراموشی سپرده شود، بلکه بخشی از یک شهر مُدرن و پیشرفته است."

این ائتلاف یک مشارکت جهانی است که دسترسی به شرکت های نوپا و کوچک که در زمینه بهداشت با شرکت های ثابت در ارتباط هستند را در کشورهای کم درآمد گسترش می دهد. وقتی این شکاف خدمات در مکان هایی مانند هند ترس ایجاد می کند این فرصت ها را ارائه می دهد.

 

راجر گفت: "تمرکز ما بر جوامعی با زیرساخت های کمتر است. این ائتلاف به دنبال بهبود امکانات است."

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان