Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه هدف غایی دشمن ایجاد جدایی مردم از دولت و حکومت است، گفت: با انتقاد موافق و با تخریب مخالفیم.

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (سه شنبه) در دیدار روسای روابط عمومی دستگاه های اجرایی و استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: باید در معرفی و تبیین سیاست های کلان دولت، برنامه های واحد و هم افزایی توسط مراکز روابط عمومی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی در پیشبرد امور یفا کنند به شرط اینکه مدیرانش به اهمیت و اثرگذاری جایگاهی که در آن هستند باور داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا و برخی کشورهای منطقه در ۴۰ سال گذشته از طریق اعمال جنگ و فشارهای مختلف و امروز با توسل به جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی در صدد هستند، ما را از اهداف و آرمان هایمان منحرف کنند لذا همه باید در کنار یکدیگر بوده و مراقب باشیم که در بازی دشمن گرفتار نشویم.

واعظی با بیان اینکه دشمن با جنگ روانی و تبلیغات گسترده بدنبال تزریق یاس و نا امیدی در روحییه جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمن برای یاس و نا امیدی مردم برنامه ریزی جدی دارد و اتاق فکری در این زمینه در منطقه و واشنگتن فعال شده است باید بسیار هوشیار و مراقب بود.

وی افزود: باید مواجهه درستی با این موضوع داشته و با اطلاع رسانی مناسب ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمن، کلیت نظام نیز صدمه نبیند.

رئیس دفتر رئیس جهور القای ناکارآمدی نظام را از دیگر اهداف دشمنان دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس توانایی های خود تاکنون اقدامات و توفیقات گسترده ای در عرصه های مختلف بویژه در عرصه سازندگی، توسعه کشور و محرومیت زدایی داشته است.

واعظی تصریح کرد: تشریح توانایی های کشور البته بدان معنا نیست که همه انتظارات و مطالبات مردم برآورده شده باشد اما باید به تلاش های خود برای رفع همه مشکلات مردم ادامه دهیم چرا که دشمن برخی نارسایی ها و کمبودها را برجسته کرده و باتوسل به آن به دنبال القاء ناکارآمدی است.

وی ادامه داد: هدف غایی دشمن از اقدامات خود این است که در فضای غبارآلودگی که ایجاد می کند، جدایی مردم از دولت و حکومت را رقم بزند لذا باید در مقابل دسیسه های آمریکا و شبکه رسانه ای اش مراقب باشیم و چنانچه به خوبی و آگاهانه به نقشه دشمن واکنش نشان دهیم، می توانیم آن را خنثی کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکا برای ۱۳ آبان روزشمار گذاشته بود و بر این باور بود که پس از آن روز اتفاقات خاصی در کشورمان رخ خواهد داد، اما در همان ایام روحانی تصریح کرد که آمریکا هر آنچه می خواسته تاکنون انجام داده و پس از ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

واعظی همچنین گفت: همچنان که همگان مشاهده کردند پس از ۱۳ آبان قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفته و حتی تا زیر ۱۰ هزار تومان هم پایین آمد و ثبات نسبی در بازار حاکم شده که باید آنرا تقویت کنیم.

واعظی یادآور شد: در شرایط سختی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند اگر بتوانیم منسجم عمل کنیم و اعتماد مردم را جلب کنیم و علامت منفی از داخل کشور به بیرون صادر نشود، قطعاً از شرایط کنونی به سلامت عبور کرده و دوران تحریم کوتاه مدت خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند روابط عمومی و اطلاع رسانی فعال و پویا هستیم، گفت: امروز که با جنگ روانی دشمن و فشارهای اقتصادی مواجه هستیم، اقتصاددانان بیش از گذشته نیازمند مشاهده روحیه همبستگی در میان مردم هستند و در این زمینه روابط عمومی ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.

واعظی افزود: امروز باید همه دستگاه ها در کنارهم و بصورت هم افزا تلاش کنند تا گره ای از مشکلات مردم باز شود و مسئولین وظیفه دارند راه های عبور از مشکلات فعلی را بیابند و در این راستا روابط عمومی ها وظیفه دارند شرایط و فضای آرام و مناسبی بوجود آورند تا مسئولین بتوانند در آرامش خاطر فکر و برنامه ریزی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هنر ما این است تا در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در این راستا باید ارتباط مردم و مسئولین برخلاف خواسته دشمن هر چه بیشتر نزدیک تر و صمیمی تر شود و البته  مسئولین نیز بایستی به طور مستمر و منظم در میان مردم حضور داشته باشند و در این زمینه روابط عمومی ها نقش مهمی بر عهده دارند.

واعظی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها، اهمیت توجه به آموزش های مستمر در این حوزه را مورد تأکید قرار داد وگفت: امروز نوع ارتباط با افکار عمومی بسیار مدرن و متحول شده است و بایستی روابط عمومی ها خودشان را با شرایط جدید وفق داده و به روز کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی هماهنگی و منسجم گفت: روابط عمومی ها بایستی علاوه بر اطلاع رسانی، بتوانند فضاسازی لازم را برای فعالیت ها و برنامه های دولت بوجود آورند.

واعظی ابهام زدایی را از وظایف اصلی روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی ها حتما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و نباید نسبت به اخباری که درخصوص مجموعه خودشان منتشر می شود، بی تفاوت باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط و تعامل نزدیک با مردم، گفت: افتخار دولت این است که از روز اول اعلام کرده که چیزی را از مردم پنهان نمی کند و شبکه دسترسی آزاد به اطلاعات را راه اندازی کرده و بر شفاف سازی تأکید دارد.

واعظی با بیان اینکه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال می کند، گفت: معتقدیم انتقاد دلسوزانه باعث شکوفایی و پیشرفت شده و موجب می شود تا فرد از ذهنیت انحصاری خارج شده و نظراتش کامل شود و البته با تخریب و بی اخلاقی مخالف هستیم چرا که باعث یأس و تنش در جامعه می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی صرفاً تولید خبر و ارسال آن به رسانه ها نیست، گفت: مهم ترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط منظم، مستمر و روزانه با رسانه ها است تا آنها را نسبت به سیاست های دولت توجیه کند زیرا چنانچه رسانه ها اقناع شوند قطعاً با این سیاست ها همراهی خواهند کرد.

واعظی اهمیت مخاطب شناسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نوع مواجهه با مخاطبین مختلف هنری است که باید آن را آموخت چرا که هر مخاطبی زبان خاص خود را دارد و با همه مخاطبان با یک زبان نمی توان حرف زد  لذا برای تاثیر گذار بودن باید مخاطب را بدرستی شناخت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توانمندسازی روابط عمومی ها گفت: مراکز روابط عمومی حتماً باید از نظر جایگاه، نیروی انسانی و منابع توانمند باشند و در این راستا بایستی اقدامات لازم انجام شود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت در ادامه این روند در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بودجه را به شکلی تنظیم و تدوین کرد که منابع و مصارف همخوانی داشته باشند تا کسری بودجه به عنوان ریشه و بستر ایجاد تورم نداشته باشیم. همچنین رشد نقدینگی به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد تورم در دولت کنترل شده و پس از رسیدن به هدف ۲۵ درصد در پایان سال گذشته، در حال حاضر ۲۴ درصد بوده و در حال کاهش به رقم ۲۳ درصد است. دولت همچنین اضافه برداشت بانک‌ها را نیز مدیریت کرده و سال گذشته سه موسسه بانکی که اضافه برداشت داشتند منحل شدند و امسال نیز بنای دولت این است که اگر موسسه‌ای مقررات در این زمینه را رعایت نکند، منحل شود.

 رئیسی با بیان اینکه اینطور نیست که بنده ندانم در زندگی بعضی از مردم عزیزمان چه می‌گذرد، گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم ابتدا در مسجد ابوذر در جلسه حل مسئله و پیگیری مسائل اولویت‌دار حضور یافتم و مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده موجود در منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد؛ بنای این دولت این نیست که از کنار چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی عبور کند. ما هر کاری را که به نفع مردم باشد انجام خواهیم داد، ولو اینکه خوشایند برخی هم نباشد!

رئیس جمهور در ادامه محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و خاطرنشان کرد: به همه مسئولین اعلام کردم و نه فقط اعلام که اقدام هم کرده‌ام؛ که هر کجا فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت چنان که بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در همه ادارات هستیم. حتی ممکن است کسی فساد نداشته باشد، اما در جایی که قرار گرفته کارآمدی لازم را ندارد، بنای دولت این است که در این رابطه اغماض نکند و حتماً جای او را به فردی کارآمد و کسی که بتواند تحول ایجاد کند، بدهد.

 رئیسی با بیان اینکه حداقل در ۹۰ مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق گفت: این اقدام برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و هم دشمنان پیام داشت؛ پیام این عملیات برای دشمنان این بود که بنای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، مقاومت و ایستادگی در مقابل همه دشمنان است. در پاکستان نیز این مسئله را بیان کردم که شهیدان ما، امام و رهبری به ما آموختند در مقابل دشمنان باید مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیسی افزود: این عملیات همچنین یک پیام برای دوستان انقلاب اسلامی داشت که پیام همبستگی، وحدت و اخوت بود. بدانید هر کس در دنیا به طرف ما دست دوستی دراز کند، آن را با محبت می‌فشاریم. بنای ما همکاری با همه کسانی است که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را تابلویی روشن در مقابل چشم همه جهانیان توصیف و تصریح کرد: یک وجه تابلویی که از غزه در جهان ترسیم شده نورانیت ایستادگی و مقاومت و جانفشانی است و یک وجه تاریک آن جنایت‌های بی‌نظیر، کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت از سوی رژیم صهیونیستی است که انسان شرم می‌کند مرتکبان این جنایت را انسان بنامد، چرا که آنها فقط شکل انسان هستند.

 رئیسی با بیان اینکه داعیه حقوق بشر حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی گوش فلک را کر کرده اما آنها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، اظهار داشت: مگر همین کشورهای غربی تا دیروز ادعای دانش‌دوستی و احترام به دانشگاه نداشتند، پس چگونه شد که به دانشجویانی که جرم‌شان فقط دفاع از مظلومیت مردم غزه است اینچنین حمله کرده و آنها را به جرم حق‌خواهی به خاک و خون کشیدند. امروز رخدادهای جاری در غزه و رخدادهای مرتبط با آن چهره غربی‌ها و آمریکایی‌ها را رسوا کرده، اما مردم همین مناطق ۱۷ و ۱۸ از ۴۵ سال قبل دفاع از ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل مناطق شما با جدیت و سرعت پیگیری و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارتباط ما با شما به همین جلسه و دیدار محدود نخواهد بود. این از افتخارات بنده است که در هر مسئولیتی بوده‌ام رو در رو با مردم نشسته و سخنان و مشکلات آنها را شنیده‌ام. برخی به بنده ایراد می‌گیرند که چرا این همه سفر استانی می‌روم، اما روال کار بنده این نیست که بر اساس گزارش‌ها مشکلات را حل کنم، بلکه در جلسات رو در رو و بدون واسطه به دنبال شناسایی و حل مشکلات هستم؛ یقین بدانید بر عهد خود با شما مردم باقی هستم و باقی خواهم ماند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند