Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@20:23:07 GMT

هشدار شدید چین به آمریکا و کانادا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۷۴۱

چین روز دوشنبه به آمریکا و کانادا نسبت به استرداد مدیرعامل شرکت هوآوی که توسط اُتاوا بازداشت شده است شدیدا هشدار داد و تاکید کرد در صورت استرداد وی اقدامات لازم را علیه آمریکا و کانادا اتخاذ خواهد کرد. 
«منگ وانژو» مدیر بخش مالی شرکت بزرگ هوآوی روز اول دسامبر 2018 توسط کانادا بازداشت شد. اتهام وی تلاش برای دور زدن تحریمهای ایران از طریق شرکت هواوی و فروش تجهیزات به جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به نوشته خبرگزاری «رویترز» قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر (از جمله پوشیدن پابند الکترونیک)، این مدیر هواوی را به‌صورت مشروط آزاد کرده تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد.
روز سه شنبه منابع خبری غربی از درخواست آمریکا به کانادا برای استرداد وانژو به واشنگتن خبر دادند. وانژو در کانادا و به درخواست آمریکا بازداشت شده بود.

منابع خبری آگاه از پرونده می‌گویند که اگر اتهامات وانژو در دادگاه ثابت شود ممکن است با حکم 30 سال زندان مواجه شود. 
«هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به موضوع استرداد وانژو هشدار داد، پکن اقدامات لازم را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد. 
وی افزود: «هرکسی باید مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرد. آمریکا و کانادا باید از جدی بودن این پرونده آگاه باشند و هرچه سریعتر در جهت اصلاح اشتباه خود گام بردارند.»
وی تاکید کرد که این موضوع سوء استفاده از پیمان استرداد مجرمین است و آمریکا باید از ارائه درخواست برای استرداد وانژو صرفنظر کند.
روزنامه «گلوب اند میل» کانادا روز سه شنبه گزارش داد که واشنگتن قصد دارد به کانادا درخواست استرداد وانژو را به اتهام تقلب بانکی مرتبط با نقض تحریمهای ایران ارائه کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کانادا ایران جمهوری اسلامی ایران دولت واشنگتن زندان وزارت خارجه پکن پکن چین کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور

بارندگی در برخی استان ها شدید خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، بارش‌ها برای استان‌های گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شدید خواهد بود.

اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: نگران سرمازدگی باغات در نیمه شمالی کشور هستیم. تا بامداد روز جمعه کاهش دما ادامه دارد.

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، برای این مناطق هشدار نارنجی صادر شده و در مسیر ممکن است با ریزش سنگ مواجه شوید.

فردا شدت ناپایداری در شمال شرق کشور بیشتر است و از حضور در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران در راه این استان‌ها
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین