Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: شورای گسترش وزارت علوم با تاسیس مرکز پژوهشی جندی شاپور در این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: مرکز پژوهشی جندی شاپور در یک سال اخیر کار خود را شروع کرده بود؛ اما با اخذ مجوز تاسیس این مرکز، حدود یک یا دو هفته پیش فعالیت رسمی آن شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشگاه شرایط را برای فعالیت مرکز پژوهشی جندی شاپور به عنوان یک مرکز تازه تاسیس، فراهم کرده بود.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که این مرکز به به اتفاق دانشگاه انجام می‌دهد، برگزاری کنگره جندی شاپور است. دو سال قبل دانشگاه مجری برگزاری کنگره جندی شاپور بود، اما دومین کنگره هفتم و هشتم اسفندماه امسال به صورت مشترک میان دانشگاه و مرکز پژوهشی جندی شاپور برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تصریح کرد: مرکز پژوهشی جندی شاپور به صورت سازمانی وظیفه دارد در احیا، بازنگری، بازخوانی و بازشناسی دانشگاه باستانی جندی شاپور فعالیت‌هایی انجام دهد. این مرکز در ایام پیش رو طرح مشترکی با دانشگاه تهران تحت عنوان "از جندی شاپور تا دانشگاه تهران" خواهد داشت. در این طرح رصد علم و تاریخ علم از زمان تاسیس دانشگاه جندی شاپور باستان تا رسیدن به زمان حال بررسی می‌شود. دانشگاه تهران به عنوان یک سمبل از دانشگاه‌های کشور و دارالفنون در نظر گرفته شده است. درواقع در این طرح، مسیر تولید علم از گذشته تا کنون بررسی می‌شود.

عصاری خاطرنشان کرد: گروه‌های پژوهشی این مرکز شامل علوم و فنون نوین (انرژی‌های تجدیدپذیر)، معماری و شهرسازی، تاریخ علم و جامعه شناسی است و این مرکز در این حوزه‌ها فعالیت خواهد کرد. امیدواریم در مدت کوتاهی آثار طرح‌های پژوهشی مرکز پژوهشی جندی شاپور به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: در داشتن گنجینه‌های بسیار بزرگ فرهنگی و تمدنی، کشور ما بسیار غنی است، ولی ما در توجه به این گنجینه‌ها یا غفلت می‌کنیم یا به صورت موردی به آن‌ها توجه می‌کنیم. احیا، صیانت و معرفی دانشگاه باستانی جندی شاپور به جهان به صورت سازمانی توسط این مرکز تداوم پیدا می‌کند. یکی از اصلی‌ترین وظایف مرکز پژوهشی جندی شاپور، صیانت از این دانشگاه است. امیدواریم بتوانیم این میراث بزرگ تمدنی کشور را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: ۱۷۵۰ سال قبل در این مرز و بوم دانشگاهی وجود داشته است که در هیچ کجای دنیا در چنین تاریخی چنین ظرفیتی وجود نداشته است؛ این باید به جهانیان معرفی شود و باید دنیا را متوجه کنیم که سرمنشا الگو‌های دانشگاهی از این مرز و بوم بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول دانشگاه جندی شاپور شورای گسترش وزارت علوم وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت

خلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری گفت: دانشگاه شاهد در سال ۶۹ تاسیس شده است و اکنون دانشکده‌های دانشگاه در یک مکان متمرکز شده است. دانشگاه شاهد دارای ۱۰ دانشکده است که چهار دانشکده مربوط به علوم پزشکی است؛ دانشکده داروسازی در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد. 

وی بیان کرد: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است. در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات خوبی انجام شده و بودجه پژوهشی در این مدت ۱۰ برابر شده است. 

رئیس دانشگاه شاهد ادامه داد: آزمایشگاه محاسبات رایانه ای با هزینه پنج میلیارد تومان راه اندازی شده است. تعداد قرارداد های ارتباط با صنعت در مدت دو سال ۱۷ برابر و میزان مبلغ آن حدود ۱۴ برابر شده است. 

خلداوی تاکید کرد: مجوز تاسیس پارک علم و فناوری اخذ شده است و در مدت دو سال گذشته مرکز رشد افتتاح شده است. پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد غیر متمرکز است. 

وی افزود: سرانه تولید مقاله به ازای هر استاد حدود ۱/۵ است و سالیانه ۵۳۰۰ مقاله در این دانشگاه نوشته می شود. دو استاد یک درصد و دو استاد دو درصد در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. 

وی گفت: اکنون در دانشگاه شاهد حدود ۶۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند و اکثرا از کشور نیجریه هستند. از سال بعد از ۱۲ کشور مانند پاکستان، استرالیا، عراق و سوریه دانشجو در این دانشگاه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد