Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون وزیر خارجه لهستان که صبح روز دوشنبه در راس هیئتی از دیپلمات‌های کشورش به تهران سفر کرده بود، گفت‌وگو با مقامات ایران را سازنده خواند.
به گزارش ایسنا، سفر ماچی پرز میسلاو لانگ، به تهران که به اعتقاد تحلیل گران اقدامی از سوی لهستان برای پیشگیری از بروز تنش و بحران میان دو کشور بود، در حالی صورت گرفت که ورشو تحت فشارهای آمریکا در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه میزبان اجلاسی به اصطلاح درباره خاورمیانه است که محوریت بحث‌های آن ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش یورو نیوز، معاون وزیر خارجه لهستان دوشنبه شب گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه انجام داد و از ملاقات با عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایران ابراز رضایت کرد و گفت‌وگوهای انجام شده میان دو طرف را "سازنده" خواند.
این دیپلمات لهستانی با تاکید بر مثبت بودن گفت‌وگوها تصریح کرد: ما درباره موضوعات مختلف از جمله سوء تفاهم پیش آمده پس از اعلام برگزاری کنفرانس ورشو با یکدیگر صحبت کردیم و من دیدگاه کشورم در این خصوص را با طرف ایرانی در میان گذاشتم.
معاون وزیر امور خارجه لهستان در ادامه تاکید کرد: از دیدگاه ما این کنفرانس به هیچ وجه برای ضدیت با کشوری برگزار نمی‌شود.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز یازدهم ماه جاری میلادی از برپایی اجلاسی در سطح وزرا در لهستان خبر داد که به گفته وی قرار است ده‌ها کشور در آن شرکت داشته باشند.
وزیر امور خارجه آمریکا در توضیح این مطلب یادآور شده بود که اجلاس یاد شده با موضوع «ثبات، صلح، آزادی و امنیت در خاورمیانه» و با محوریت ایران برگزار می‌شود. پمپئو آنچه را که "نفوذ تخریب‌گرانه ایران در منطقه" خواند، از جمله محورهای اصلی این نشست دانست.
به گزارش ایسنا، خبر برگزاری کنفرانس ضد ایرانی به میزبانی لهستان، با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.
محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: یادآوری به میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس ضد ایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.
او ادامه داد: دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود. برچسب ها: ماچی پرز ، لهستان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: لهستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد