Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:50:07 GMT

دستورالعمل بازگشت ارز برای گوشی‌های موبایل اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۲۸۱

دستورالعمل بازگشت ارز برای گوشی‌های موبایل اجرا شد

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی درخصوص نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این بخشنامه تمام صادرکنندگان مکلف به ارائه تعهد برگشت ارز هستند. مطابق با این بخشنامه، تامین ارز برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی انجام می شود که نحوه بازگشت ارز آنها به چرخه اقتصادی کشور مطابق ساختار تعیین شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دستورالعمل مشمول گوشی های وارداتی به کشور نیز می شود و با آغاز ثبت سفارش گوشی های موبایل، واردکنندگان گوشی که ارز از کشور خارج کرده اند باید نسبت به بازگشت این پول به صرافی ها اقدام کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با بیان اینکه ثبت واردات گوشی مسافری مشمول این طرح نمی شود، افزود: این دستورالعمل مورد تایید وزارت صنعت، تنها برای واردکنندگانی است که با ارز نیمایی اقدام به خرید عمده گوشی از خارج کشور و واردات آن کرده اند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح و بازگشت ارز حاصل از این واردات به صرافی ها و چرخه اقتصادی کشور و نیز رفع توقیف گوشی هایی که هم اکنون در گمرک و انبارها مانده است، قیمت گوشی موبایل در بازار مصرف، متعادل شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با اشاره به تصمیم گیری کمیته ای متشکل از وزارت صمت و ارتباطات برای ساماندهی بازار گوشی موبایل، گفت: گفته شده که طی یک هفته آینده، تعداد گوشی های توقیفی که پیش از این حدود ۷۰۰ هزار گوشی عنوان شده بود، وارد بازار می شود.

درستی تاکید کرد: بازار گوشی موبایل تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز است و امید می رود با افزایش کالا در بازار، شاهد وضعیت باثبات‌تری در زمینه قیمت گوشی ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار گوشی موبایل در رکود به سر می برد، افزود: قدرت خرید مردم کم شده و گوشی موبایل در سبد کالای ضروری خانوار قرار ندارد. با این وجود همچنان امیدواریم که تا شب عید این بازار رونق گرفته و قیمتها نیز با کاهش نرخ دلار، کاهش یابد.

کد خبر 4520885 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز گوشی همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • بازار لاستیک ترمز برید