Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:45:15 GMT

دفتر منطقه‌ای یونسکو در یزد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۷۸۵

دفتر منطقه‌ای یونسکو در یزد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دفتر استانی یونسکو ایران که در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، با اشاره به پیشینه پایه‌گذاری یونسکو اظهار داشت: یونسکو مانند بسیاری دیگر از سازمان‌ها که بازیچه دست استعمارگران شده اند، سازمانی خوشنام است و اندیشه پایه‌گذاران آن نیز جنگ با گرگ درون و خشکاندن ریشه جنگ در افکار و روان مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خروج رژیم غاصب صهیونیستی از سازمان یونسکو عنوان کرد: این امر نشان از آن دارد که یونسکو خود را با خواسته‌های آنها همراه نکرده و شعار یونسکو همواره فرهنگی بوده و در همین مسیر نیز طی طریق می‌کند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به افتتاح دفتر منطقه‌ای یونسکو در یزد عنوان کرد: ایران اسلامی می‌تواند منافع خود را در این سازمان پیگیری کند و ما نیز به عنوان دبیرکل این کمیسیون این اهداف را پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در بحث آموزش و فرهنگ و هنر سرآمد هستند، خاطرنشان کرد: یونسکو بلندگویی است که می‌توانیم حرف‌های خود را از طریق آن بگوییم و مفاخر خود را معرفی کنیم.

ایوبی یادآور شد: در سازمان یونسکو اسامی شیخ شهاب سهروردی و دانشگاه جندی شاپور را به عنوان کاندیداهای نام سال یونسکو معرفی کرده‌ایم و امیدواریم این اسامی در سطح جهانی یک بار دیگر از این طریق بدرخشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ادامه داد: شاید نتوانیم در مباحث اقتصادی با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم اما به طور قطع بسیاری از کشورها نمی‌توانند در حوزه فرهنگی همچون ایران شهر تاریخی، مفاخر ارزشمند و میراث کهن داشته باشند.

وی از آیین‌های کهن و تاریخ چند هزار ساله به عنوان نقاط قوت کشور ما یاد کرد و گفت: این موارد برای یونسکو حائز اهمیت است و ما از این طریق می‌توانیم ایران را جهانی کنیم.

ایوبی راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای یونسکو در یزد را به مردم این استان تبیرک گفت و افزود: شورای شهر و استانداری پیگیر راه‌اندازی این دفتر بودند و یزد در این راستا از استان‌های پیش‌قدم بود و امیدواریم الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

کد خبر 4520941

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله ایوبی یزد یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای ۱۸ پروژه شاخص در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خانه تاریخی توکلی در سال جاری به عنوان موزه عاشورا مرمت می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۸ پروژه شاخص در کنار دیگر پروژه‌ها، اظهار کرد: بودجه اولیه معاونت بهسازی و نوسازی اطراف حرم در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان با ۱۸ پروژه شاخص بوده که در اصلاحیه به ۵۲ میلیارد تومان رسید.

وی از تأسیس اولین دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری خبر داد و افزود: ساخت ۲ دفتر تسهیلگری در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با گروهای مختلف، نیرو انتظامی و آموزش و پرورش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی، کمک به نهادهای تقویت اجتماعی، پیگیری ساخت سرویس بهداشتی و ایجاد سازمان‌های فرهنگی از جمله تجربیات دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری بود.

خاکی ادامه داد: تأسیس دفتر تسهیل‌گری در محلاتی همچون دروازه ری علاوه بر پشتیبانی کالبدی نیازمند پشتیبانی اجتماعی نیز است.

وی از اجرای پروژه بهسازی محور مسجد جامع تا میدان کهنه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه دارای مقیاس ملی بود با هماهنگی‌های لازم توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از کف‌سازی و بهسازی ۱۵۰ متر از پروژه امامزاده سلطان محمد شریف خبر داد و گفت: تهیه طرح جداره سازی چهارراه بازار با مشارکت معاونت شهرسازی و ساماندهی و مرمت سازی با الگوی اصیل یکی از اقدام‌های شاخص در سال گذشته بود.

خاکی در خصوص میدان تره‌بار میدان مطهری افزود: ورود به میدان تره‌بار میدان مطهری از مهم‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که در همین راستا دو میلیارد تومان برای طراحی فضای شهری این محدوده اختصاص یافته است.

وی از تملک شش خانه تاریخی در فرودین سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: ساخت خانه تاریخی آیت الله فیض در دستور کار قرار گرفته است و خانه تاریخی توکلی به عنوان موزه عاشورا در سال جاری مرمت می‌شود.

کد خبر 747817

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران