Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طرح ویژه‌ی بازرسی و نظارت بر بازار و کالا و خدمات جهت ایام پایانی سال و نوروز ۹۸، ازابتدای بهمن ۹۷ لغایت ۱۵ فروردین ۹۸، آغاز شده است.

وی افزود: ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به شکایت وگزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار افزود: فعالیت‌های بازرسی و نظارتی جهت این طرح بر اساس روال سال‌های گذشته در بخش‌های کالایی و خدماتی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بازرسی و نظارتی در بخش کالایی مشمول نان، لبنیات (شیر، ماست وپنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب و پرتغال و ...) پوشاک، کیف و کفش، خواربار و شیرینی جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو و. می‌شود.

میرشکار در خصوص فعالیت‌های بازرسی و نظارتی در بخش خدماتی طی طرح مذکور، افزود: بازرسی و نظارت جهت شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی، دفاتر فروش بلیط مسافری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذا خوری‌ها، رستوران ها‌ی بین شهری نظارت بر عملکرد انبار‌ها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره بار وخدمات خشکشویی و قالیشویی و. مشول بخش خدماتی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری و مشارکت اداره کل استاندارد، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق‌های اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمل و نقل پایانه‌ها و پلیس راه استان، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، ناظران افتخاری و تشکل‌های تولیدی و توزیعی در قالب‌های مختلف و خصوصا برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی در حال انجام است.

میرشکار در ادامه افزود: طی آغاز این طرح هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی تامین و توزیع کالا‌های هدف خاص جهت ایام پایانی سال و نوروز (میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر، نان، روغن نباتی، برنج و ...) از جمله شرکت‌های پشتیبانی امور دام، تعاون روستایی و غله و خدمات بازرگانی و سایر دستگاه‌های متوالی دیگر، صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، اعلام داشت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبار‌های بی نام نشان و... از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد

گفتنی است: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین است.

 

انتهای پیام/ی

 

نظارت بر بازار کالا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، یداله ملکی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو خبر داد و با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها بمنظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تأمین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی را از جمله اهداف طرح نظارتی عنوان کرد.

کد خبر 6087279

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد