Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@12:20:54 GMT

تلاش مجدد ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۲۲۵

تلاش مجدد ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا پس از شکست تاریخی در کسب رای مثبت مجلس عوام برای توافق برگزیت، روز دوشنبه تلاش برای عملی کردن خروج از اتحادیه اروپا با یک توافق جایگزین را از سر گرفت.

 

ترزا می،  اعلام کرد هزینه ۶۵ پوندی اقامت برای شهروندان اتحادیه اروپا حذف شده است.

 

قرار بود میلیون‌ها شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در بریتانیا زندگی می‌کنند، بعد از برگزیت این هزینه را برای حق ادامه اقامت در بریتانیا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بی بی سی، نخست‌وزیر بریتانیا این خبر را در بیانیه‌ای که در جریان حضورش در پارلمان خواند، اعلام کرد. ترزا می در این جلسه تلاش داشت به اعضای پارلمان که به‌تازگی علیه طرح پیشنهادی او درباره برگزیت رای داده‌اند، توضیح دهد چه‌طور می‌خواهد طرح جایگزینی پیشنهاد بدهد که بتواند حمایت پارلمان را جلب کند.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب مخالف، از این اقدام استقبال کرده است.

 

ترزا می می‌گوید با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی و دیگران درباره نگرانی‌هایشان بر سر وضعیت مرزی ایرلند گفت‌وگوهای بیشتری خواهد داشت.

 

نخست وزیر بریتانیا گفته است "نتایج این گفت‌وگوها" را نزد اتحادیه اروپا می‌برد.

 

به نوشته یورونیوز، به نظر می‌رسد نقشه دوم یا همان پلان بی ترزا می برای برکسیت، عملا نقشه دومی نیست. این مساله احتمال خروج بی‌توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را بیش از پیش قوت می‌بخشد.

 

با این حال میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای برگزیت، روز دوشنبه بار دیگر از آمادگی بروکسل برای اعطای مهلت بیشتر به بریتانیا خبر داد. این مقام عالی اتحادیه اروپا گفت اگر بریتانیا خواستار زمان بیشتر برای دستیابی به توافقی جامع و فراتر از یک پیمان همکاری اقتصادی است، اروپا آماده دادن زمان بیشتر است.

 

در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی خود را  آماده مقدمات "خروج نامنظم" بریتانیا از اتحادیه می‌کنند. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه از به جریان افتادن طرحی یک میلیون دلاری برای این خروج خبر داد. فیلیپ توضیح داد که این طرح از آوریل ۲۰۱۸ آماده بوده و دولت فرانسه مسئولیت داشته که از منافع شهروندان و کشور در این زمینه دفاع کند.

 

به گزارش دویچه وله، نخست وزیر فرانسه اشاره کرد که برگزیت مستلزم ۵۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها و بنادر این کشور و استخدام‌های تازه در گمرک است.

 

سرمایه‌گذاران ایرلندی نیز طبق اعلام بانک مرکزی این کشور، برنامه‌هایی برای خروج نامنظم دارند تا حتی المقدور از آسیب‌ها و مخاطرات مالی برگزیت در امان بمانند. 

 

اعضای پارلمان قرار است سه‌شنبه آینده درباره طرح جایگزین نخست‌وزیر بریتانیا برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا رای دهند.

 

طرح نخست او سه‌شنبه هفته پیش با اختلاف ۲۳۰ رای در پارلمان شکست خورد. این شکستی تاریخی برای طرح پیشنهادی نخست‌وزیر در پارلمان بریتانیا بود.

 

ترزا می در این جلسه باز هم درخواست‌ها برای تجدید همه‌پرسی درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت: "وظیفه ما اجرای تصمیمی است که در همه‌پرسی اول گرفته شد. نگرانم که برگزاری یک همه‌پرسی دوم، سابقه‌ای دشوار بر جا بگذارد که تبعات عمده‌ای بر نحوه اجرای همه‌پرسی در این کشور خواهد گذاشت."

 

نخست‌وزیر بریتانیا گفت تجدید همه‌پرسی "دست کسانی را که برای از هم پاشیدن بریتانیای متحد تبلیغ می‌کنند، تقویت می‌کند."

 

او همچنین هشدار داد که یک همه‌پرسی دوم می‌تواند "با زیرسوال‌بردن ایمان به دموکراسی ما، به همبستگی اجتماعی لطمه بزرگی بزند."

 

از آن سو رهبر حزب مخالف، جرمی کوربین، نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرد که در "انکار عمیق" میزان مخالفت‌ها با طرح "باورنکردنی" او برای خروج از اتحادیه بریتانیا بوده است.

 

کوربین گفت هفته آینده حزب کارگر یک متمم پیشنهاد می‌دهد که امکان "فاجعه" خروج از اتحادیه بدون توافق را رد می‌کند. رهبر حزب مخالف دولت از نخست‌وزیر بریتانیا خواست که صریح تایید کند که اگر نمایندگان پارلمان به این متمم رای دهند، او چنین عمل خواهد کرد.

 

ترزا می در مقابل رهبر حزب کارگر را متهم کرد که از شرکت در مذاکرات با او سر باز زده است.

 

106

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت اتحادیه اروپا جام نیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود