Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: اقدامات حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس در طول عمر انقلاب رشدی چشمگیر و قابل توجه داشته و فضای ۶۰ هزار متر مربعی سال ۵۷ به بیش از یک میلیون متر مربع در سال ۹۷ افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدخلیل منبتی» امروز(۲ بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی رشدی چشمگیر و قابل توجه داشته است و این تحول در تمامی بخش‌های این آستان مقدس بود و فضای ۶۰ هزار متر مربعی سال ۵۷ به بیش از یک میلیون متر مربع در سال ۹۷ افزایش یافته است که شامل فضاهای زیرسطحی و فضاهای روسطحی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: با وجود این فضای وسیع با کمبود جا در حرم مطهر رضوی به‌خصوص در زمان‌های خاص مواجه هستیم و حتی با وجود فرش شدن داخل و بیرون حرم مطهر رضوی باز هم با کمبود فضا مواجه هستیم و در این رابطه طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و همیشه سعی کرده‌ایم که بهترین خدماتی را که در خورشان زائران امام رضا(ع) است ارائه دهیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت‌گرفته پس از حضور تولیت جدید این آستان مقدس برداشتن کلیه موانع از سر راه زائران بوده است، گفت: در دوره مدیریتی جدید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زائر امام رضا(ع) ابتدا سر سفره متبرک امام رضا(ع) متنعم شود و در بحث اسکان زائران هم مکان‌های درخورشانی ساخته شد و تا مهمان امام مهربانی‌ها با مشکل اسکان مواجه نباشد در تمامی محورهای ورودی به مشهد به زائران امام رضا(ع) داده می‌شود؛همچنین در ایام خاص سال روزانه بیش از ۴۰ هزار صبحانه گرم، بیش از ۱۰ هزار ناهار و بیش از ۲۰ هزار شام در مناسبت‌هایی همچون شب اول عید نوروز که با جمع کثیر زائران ویژه مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری مواجه هستیم تقدیم مهمانان امام رضا(ع) می‌شود.

 

منبتی تصریح کرد: یکی از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام رئیسی پس از مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی بحث نماز جمعه در فضای مسقف بود تا نمازگزاران در هواهای گرم و سرد سال اذیت نشوند.

 

وی تاکید کرد: مهمانسرای غدیر یکی دیگر از طرح‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بود که به دلیل مشکلات مالی ۱۴ سال عقب افتاده بود و با همت خیران نیک‌اندیش ظرف مدت ۱۱۰ روز فعالیت شبانه‌روزی این مهمانسرا با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان ساخته شد و این مهمانسرا در ۳ سال قبل و در شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افتتاح شد و تاکنون حدود ۲۰ میلیون نفر را پذیرایی کرده است.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به دیگر برنامه‌های پذیرایی حرم مطهر رضوی، بیان کرد: یکی از سنت‌های همه ساله آستان قدس رضوی برپایی سفره‌های اکرام رضوی در ماه مبارک رمضان بوده و در هر شب ۱۵ هزار نفر در صحن هدایت حرم مطهر رضوی افطار را مهمان امام رضا(ع) می‌شوند و طرح‌های دیگری در طول سال برای گروه‌های مختلف داریم که یکی از آن‌ها دانش‌آموزان هستند که روزانه بیش از ۳ هزار دانش‌آموز صبحانه گرم را در مهانسرای امام رضا(ع) سرو می‌کنند و در طول سال نیز روزانه بیش از ۲۰ هزار غذا در ۳ وعده در مهمانسراهای امام رضا(ع) توزیع می‌شود و به جز این تعداد روزانه ۱۵۰۰ غذا و همچنین ۸ هزار پرس آش نذری امام رضا(ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

 

منبتی گفت: طرح نعیم رضوان یکی از دیگر از خدمات ارائه شده از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بود که با نصب این نرم‌افزار در گوشی موبایل ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود و هرکسی که نامش انتخاب شود می‌تواند به ۵ نفر (خودش به همراه ۴ نفر) را جهت دریافت فیش غذا با کد ملی معرفی کند.

 

وی افزود: طرح جمع شدن پارکینگ‌ها چند سال است که در مباحث مسئولان آستان قدس رضوی مطرح است، اما هنوز اجرایی نشده است و اینگونه نیست که بگوییم با جمع شدن پارکینگ و بسته‌شدن زیرگذر زائر امام رضا(ع) اذیت می‌شود، زیرا ۷۵ درصد زائران پیاده به سمت حرم مطهر رضوی می‌آیند و بیش از ۸۶ درصد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی پلاک نمره مشهد هستند و متوسط زمان پارکینگ‌ها که باید یک ساعت باشد از ۸ ساعت گذر کرده و مشخص شده که ماشین‌های پارک شده خودروهای کسبه اطراف حرم مطهر رضوی بوده است.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف ایام‌البیض حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های همه‌ساله معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برگزاری مراسم اعتکاف ایام‌البیض در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب بوده و در مراسم امسال که در روزهای۲۹ اسفند ۹۷ و یکم و دوم فروردین ماه ۹۸ در مسجد جامع گوهرشاد و مساجد صدیقی‌ها، الرضا(ع) مصلی، خواجه‌ربیع و احمدآباد، ملاحیدر، ملاهاشم و امام خمینی(ره) که وابسته به آستان قدس رضوی هستند برگزار می‌شود.

 

وی افزود: بیش از ۲۵۰۰ معتکف در ۸ مسجد پذیرش و میزبانی می‌شوند و ثبت‌نام اولیه از متقاضیان از اول تا چهاردهم بهمن ماه ۹۷ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد ۸ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۰۸ و یا مراجعه به سایت اعتکاف رضوی به آدرس اینترنتی www.etekaf.aqr.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از پذیرفته‌شدنشان در قرعه‌کشی صورت گرفته باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام نهایی اقدام کنند اگر فردی ثبت‌نام نهایی را انجام داد و به هر دلیلی در اعتکاف حاضر نشد به جهت آنکه حق یک فرد دیگر را که می‌توانست جایگزینش شود را تضییع کرده است تا ۳ سال نمی‌تواند در اعتکاف حرم مطهر رضوی ثبت نام کند.

 

منبتی بیان کرد: آستان قدس رضوی ۴ هزار خادم رسمی دارد و روزانه ۲ هزار خادم افتخاری در این آستان مقدس خدمت می‌کنند و خدمت در این آستان مقدس آرزوی تمامی ارادتمندان به امام رضا(ع) بوده و هست و شاهد آن هستیم از دورترین نقاط کشور جهت خدمت در این آستان مقدس به مشهد می‌آیند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شهید اردبیل حضرت زهرا س هرمزگان حوزه هنری مجلس پلاسکو اماکن متبرکه زائران ساخت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا گفت: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آئین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار و  از خانواده معزز 20 شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این مراسم اظهار داشت: در تاریخ و به گفته یکی از شاگردان امام صادق (ع) هیچ شخصیتی ازنظر علم، فقه و تقوا بالاتر از امام صادق (ع) نیست و امروز ما باید از این امام درس بگیریم و از شاگردان خوب در مکتب ایشان باشیم.

وی افزود: در دنیا چیز خوبی پیدا نمی‌کنید که اسلام آن را حرام کرده باشد، هر چیزی حرام باشد، مطمئناً مشکلاتی برای فرد و جامعه دارد، نمونه بارز آن بحث حجاب است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه گفت: وقتی اسلام مسئله حجاب را مطرح می‌کند، هدفش محدودیت برای زنان نیست، زیرا که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

‌قاضی عسکر تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن وقتی سخن از مردان است در کنار آن، از زنان نیز ذکر شده و این گونه نیست که جنسیت نقش داشته باشد و در واقع تأکید شده که ارزش افراد به زن یا مرد بودن نیست.

وی تأکید کرد: اسلام زن را اجتماعی دیده و هدفش نقش‌آفرینی زن در جامعه است، لذا باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی در وجود او نکند.

تشییع باشکوه شهید گمنام عملیات خیبر در ‌باقرشهر + فیلم

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه آزادی هدیه خدا به مردم توسط پیامبران الهی است، ابراز داشت: توحید آزادی شرعی و دینی است که بر اساس آن، انسان از غیر خدا نمی‌ترسد و بنده هیچ‌کس غیر از خدا نیست.

وی ادامه داد: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند.

‌قاضی عسکر افزود: دشمنان اساتید دانشگاه‌ها را به خاطر حمایت از فلسطین در دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را از بین می‌برند، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا در حال تغییر است و اسلام در حال گسترش است، لذا مردم دنیا در کشورهای استکباری از مباحث اسلامی استفاده می‌کنند و از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد