Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:17:39 GMT

ایران یک میلیارد دلار برای ذخیره نفت هزینه می کند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۵۲۴

ایران یک میلیارد دلار برای ذخیره نفت هزینه می کند

در حالیکه تحریم ها تلاش دارند تولید نفت ایران را کاهش دهند، تهران در جهت عکس عمل کرده و نفت تولیدی را افزایش داده و مازاد صادرات را ذخیره می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، تحریم های اعمال شده آمریکا علیه صنعت نفت ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تولید نفت ایران را کاهش دهد. به صفر رساندن صادرات نفت ایران و کاهش تولید هدف اصلی آمریکا از نوامبر ۲۰۱۸ بوده که در این زمینه نتوانسته موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایران نه تنها تولید نفت خود را کاهش نداده بلکه به منظور افزایش و تقویت آن تلاش می کند.

 

اگرچه از میزان صادرات نفت ایران کاسته شده اما برنامه وزارت نفت کشورمان به سمت ذخیره و نگهداشت نفت تولیدی در حال حرکت است.

 

در همین رابطه، عصر امروز سه شنبه،‌ وزارت نفت  9 قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با شرکت های داخلی امضا کرد.

 

طبق خبر وزارت نفت، «بیژن زنگنه» در مراسم امضای این قراردادها افزایش توان تولید را پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی ها‌ دانست که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.

 

وزیر نفت در همین خصوص تاکید کرد: چهار درصد مجموع اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت که معادل 240 میلیون دلار می شود به بخش مسوولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد.

 

این در حالی است که چندی پیش نیز اعلام شد که افزایش نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا واکنشی از سوی ایران در برابر تحریم های جدید دولت ترامپ علیه صنعت نفت ایران است.

 

براساس گزارشی که بلومبرگ اخیرا ارایه کرده بر اساس آمارهای تانکری، تاکنون بخش عمده نفتکش های ایرانی، نفت را تنها برای چند هفته بر روی دریا ذخیره می کردند، در حالی که این مدت در طی تحریم های سال های 2012 تا 2016 به ماه ها می رسید.

 

یادآور می شود طبق اعلام آژانس اطلاعات انرژی آمریکا، ایران دارای چهارمین ذخایر اثبات‌شده نفت خام و دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان است./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی هرمزگان حضرت زهرا س کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس نگهداشت نفت ایران افزایش تولید نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:

***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

*** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

*** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

*** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟