Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری‌جهرمی در نشست جایگاه سیاست‌های کلی انتخابات در طرح اصلاح قوانین که عصر امروز در موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سیاست‌های کلی انتخابات در ۱۸ بند با تکلیف‌های مشخص، چند سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهت‌گیری‌های انتخاباتی در این حوزه بسیار برای مردم و نظام اسلامی حائز اهمیت است.

این استاد حقوق دانشگاه با اشاره به اینکه جناح‌های سیاسی و احزاب در انتخابات شاهد مشکلات زیادی بودند، افزود: نهاد‌های نظارتی درباره روند انتخابات مواردی را مطرح کردند.

وی افزود: نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نیازمند نگاه جدی است و شفاف‌سازی و پیگیری برای تخلفات قبل و بعد از انتخابات مجلس بسیار حائز اهمیت است. 

بهادری تاکید کرد: اصلاح قانون انتخابات، نقش احزاب و فعالیت آنها، آسیب شناسی مرحله ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی و ممنوعیت ورود دستگاه‌های اجرایی به حوزه انتخابات از موارد مهم سیاست‌های کلی انتخابات هستند که مقرر شد مجلس یک بازنگری نسبت به اینگونه سیاست‌ها داشته باشند.

این استاد حقوق دانشگاه خاطرنشان کرد: تا چه اندازه نظرات کارشناسان درباره جزئیات این سیاست‌ها صورت گرفته است؟ این طرح حتما باید در اختیار جامعه نخبگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس استانی شدن انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • حال کارگران خوب است!
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است