Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: ۶۶ اثر تاکنون از استان خوزستان نشان مرغوبیت ملی و چهار اثر نیز نشان مرغوبیت یونسکو در حوزه صنایع دستی را دریافت کرده‌اند. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیدحکمت‎اله موسوی در جلسه شورای اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به شناسایی آثار تاریخی، تدوین پرونده‎های ثبتی و ثبت آنها به عنوان اولویت نخست سازمان، اظهار داشت: باید جایگاه استان در زمینه وجود آثار ثبتی را ارتقا  داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حوزه صنایع دستی در استان خوزستان اشاره و بیان کرد: اشتغال از مهم‌ترین مسائل در بُعد صنایع دستی است چراکه هر فردی با حداقل سرمایه‎گذاری می‎تواند در این زمینه فعالیت داشته و حتی در صادرات نیز نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تمامی رؤسای شهرستانی میراث فرهنگی مسأله شناسایی صنعتگران و پرداخت تسهیلات به آنها را به صورت جدی پیگیری تا شاهد ارتقا خوزستان در این زمینه باشیم.

نقش اساسی پایش ماهیانه آثار تاریخی در حفظ و احیای بناهای تاریخی

در ادامه این جلسه، محمدحسین ارسطوزاده به تدوین و ارسال فرم‎های پایش ماهیانه آثار تاریخی به شهرستان‎ها اشاره و اظهار داشت: این فرم‌ها باید به صورت ماهیانه توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها تکمیل و برای استان ارسال کنند.

وی با بیان این‌که تکمیل فرم‌ها به صورت ماهانه سبب می‌شود تا  نسبت به آخرین وضعیت آثار را اطلاع‌رسانی صورت گیرد، بیان کرد: با این اطلاع‌رسانی اگر اثر تاریخی به مرمت و تعریف پروژه نیاز داشته باشد با استفاده از اطلاعات لازم به مراجع تصمیم‌گیری مراجعه صورت گیرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اهمیت پایش در حفظ و احیای آثار تاریخی ادامه داد: با وسیله تکمیل فرم‎های پایش ماهانه آثار تاریخی دیگر شاهد ریزش ناگهانی بنایی در استان خوزستان نخواهیم بود چرا که اطلاعات موجود در این فرم‎ها هشدار لازم را به ما پیش از هر اتفاقی ارائه می‌دهند.

میراث فرهنگی خوزستان باید عقب ماندگی خود در شوش را جبران کندبازارچه دائمی صنایع دستی اهواز با نام شهید "هادی کجباف" احداث می‌شودخوزستان|شهر 10 هزار ساله بهبهان در انتظار افتتاح موزه تاریخی

همچنین غلام شجاعی در ادامه در جلسه شورای اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان وجود جاذبه‌های گردشگری در استان را علتی برای تسریع در روند توسعه این حوزه برشمرد و اظهار داشت: حوزه گردشگری عمده‎ انتظارها از اداره‎کل میراث فرهنگی است که در همین راستا باید به سطحی رسید که در اقتصاد مردم تأثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با تأکید بر ضرورت استفاده از سازمان‎های مردم‎نهاد در حوزه گردشگری، گفت: این سازمان‌ها می‌توانند به توسعه گردشگری در شهرستان‌ها بسیار کمک کنند.

66 اثر دریافت نشان مرغوبیت ملی و 4 اثر دریافت نشان مرغوبیت یونسکو

در ادامه جلسه، شکراله قاسمی معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار داشت: 66 اثر تاکنون از استان خوزستان نشان مرغوبیت ملی و چهار اثر نیز نشان مرغوبیت یونسکو در حوزه صنایع دستی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری جهت دریافت نشان جغرافیایی چند اثر استان خوزستان بیان کرد: احرام‎بافی شوشتر، مینای صبی اهواز و کپوی دزفول از جمله آثار معرفی شده برای دریافت نشان جغرافیایی هستند.

انتهای پیام/

R41468/P4001/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود