Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی آیات گلستان شامگاه امروز (سه شنبه ۲ بهمن) در اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی آیات شامگاه امروز(سه شنبه ۲ بهمن) در استان گلستان برگزار شد.


در بخش نمایشنامه صحنه‌ای رتبه نخست را «اصغر گروسی» با نمایشنامه این ابر بارانی نیست بدست آورد و به دنبال آن «مهیار هزارجریبی» با نمایشنامه گل خون مقام دوم و «صبورا شهابی»، با نمایشنامه دسیسه‌ای برای خاموشی خورشید مقام سوم را کسب کرد و همچنین در این بخش «رسول حائز» و «محسن عظیمی» شایسته تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخش نمایشنامه خیابانی نیز مقام نخست را «محمود مرادی» با نمایشنامه کیف بدست آورد و «محمدرضا جعفری لفوت» با نمایشنامه نذر شعر توانستند مقام دوم را کسب کنند. همچنین در این بخش «مرتضی مرتضوی» و «کیانوش احمدی» شایسته تقدیر شدند.

 

در بخش فیلمنامه کوتاه «محسن عظیمی» با فیلمنامه انتظار به ژرفای ابدیت رتبه نخست را کسب کرد و «اکرم‌سادات دارابی» با فیلمنامه انعکاس توانست مقام دوم و «بابک نبی‌زاده» با فیلمنامه این یک باران معمولی نیست مقام سوم این بخش را کسب کنند و همچین «پژمان سهرابی» در این بخش شایسته تقدیر شد.

 

در بخش فیلمنامه بلند داستانی نیز «محراب اکبری» با فیلمنامه قبل از تاریکی توانست مقام نخست را کسب کند و «نواب محمودی» نویسنده فیلمنامه حالا صدایم را گوش کن دوم و «محمد حسین وفایی» با فیلمنامه اسنایپر توانست مقام سوم را کسب کنند و در این بخش «رحیم‌کریم زاده» شایسته تقدیر شد.

 

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دفتر تبلیغ و ترویح معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس حضرت زهرا س استان بوشهر آسیب های اجتماعی هرمزگان اردبیل مسجد اختتامیه جشنواره آیات تجلیل از برگزیدگان آیین اختتامیه گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پل آستر نویسنده مشهوری که ۳۴ عنوان کتاب در کارنامه دارد و تقریبا بیشترشان به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند، بر اثر ابتلا به سرطان در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

کد خبر 6093756

دیگر خبرها

  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • پل آستر درگذشت