Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی حلی‌ساز رئیس کنگره توانبخشی قلبی ریوی در آستانه برگزاری اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی اظهار کرد: این کنگره یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال جاری در سالن شهید قرضی بیمارستان میلاد تهران با حضور استادان و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه توانبخشی قلبی، عروق و ریوی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ متخصصان و جراحان قلب، پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها و متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی از جمله مخاطبان این کنگره بوده که  می‌توانند از مباحث بهره‌مند شوند.

رئیس کنگره توانبخشی قلبی ریوی ادامه داد: بیمارانی که به دلایل مختلف دچار مشکلات قلبی شده از طریق توانبخشی قلبی عروقی و ریوی می‌توان به آنها کمک کرد که از چرخه زندگی و کار دور نشوند بنابراین احیای این توانبخشی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

حلی‌ساز گفت: مراکز توانبخشی قلبی و ریوی در کشور هر چند که توسعه یافته هستند ولی هنوز در این زمینه کمبود داریم و گسترش آن در کمک هر چه بیشتر به بیماران حائز اهمیت است، همچنین به دلیل شیوع بسیاری از بیماری‌های قلبی در کشور ما اهمیت به این مسئله حائز توجه است.

شایع‌ترین بیماری قلبی در دنیا

وی بیان کرد: ‌تنگی عروق کرونر قلب شایع‌ترین بیماری قلبی در دنیا و در کشور ماست همچنین اختلال و مشکل در عضله و دریچه قلب به دلایل مختلفی همچون عفونت،‌ ویروس و یا مشکلات مادرزادی سبب گرفتاری افراد می‌شود که در همه این بیماران از طریق توجه به توانبخشی قلبی و عروقی می‌توان کمک شایانی به آنها انجام داد.

رئیس کنگره توانبخشی قلبی ریوی بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از علل مرگ و میر اصلی ایرانیان برشمرد و گفت: فاکتورهای متعددی در بروز این بیماری نقش دارند ولی آنچه مسلم است این بوده که شیوه زندگی ناسالم، بی تحرک و استفاده از غذای ناسالم در گسترش این بیماری حائز اهمیت است بنابر این افراد می‌توانند با توجه به این مسئله و همچنین تنظیم ساعات مناسب خواب و بیداری در جهت پیشگیری از این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید