Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:27:23 GMT

فرش دستباف کالای راهبردی اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۲۳۶

فرش دستباف کالای راهبردی اقتصاد کشور است

به گزارش ایرنا، فرشته دست پاک عصر سه شنبه در جمع فعالان صنعت فرش دستباف استان گلستان اظهار داشت: اکنون دو میلیون و 500 هزارنفر در صنعت فرش دستباف کشور مشغول به کارند و باید از تولید این صنعت بومی که بیشترین ارزش افزوده را برای کشور دارد به درستی صیانت کرد.
به گفته دست پاک،ایجاد هر شغل در صنعت فرش دستباف به عنوان بزرگترین صنف کشور به 150 تا 100 میلیون ریال احتیاج دارد در حالی که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد یک شغل در سایر بخش ها حداقل به 2 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس ملی فرش ایران بر لزوم سرمایه گذاری روی کیفیت تولید فرش دستباف کشور اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد اولیه طبیعی در تولید، شناسنامه دار کردن فرش دستباف در استان ها به ویژه ترکمن و افزایش پوشش تعداد بیمه شدگان از جمله اولویت های حمایت از بافندگان فرش دستباف در سال آینده است.
در حاشیه این نشست از 9 نفر برتر دومین جشنواره گره زرین استان گلستان در حوزه های بافت ترکمن، فارسی باف، طراحی، رنگرزی و مرمت تقدیر و به طور رسمی نمایشگاه فرش دستباف این استان در جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.
این نمایشگاه تا پنجم بهمن دایر است.
گلستان واقع در شمال کشور جزو 9 استان مهم تولید فرش دستباف به شمار می رود به طوری که اکنون 50 هزارنفر بافنده در این صنعت فعالیت دارند.
6204/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اقتصاد کشور سازمان برنامه و بودجه سرمایه سرمایه گذاری فرش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای