Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بار دیگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت که آمریکا مسبب این حملات است.

آقای جعفری که شامگاه سه‌شنبه (دوم بهمن) در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع غرب آسیا در این شورا سخنرانی می‌کرد، گفت که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی دست به تجاوز به خاک سوریه زدند و اگر حمایت‌های نامحدود آمریکا و شکست‌های شورای امنیت در اجرای قطعنامه‌هایش نبود، این تجاوز‌ها صورت نمی‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که رژیم صهیونیستی در سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است با این حال، شورای امنیت این اقدام تل‌آویو را هنوز محکوم نکرده است.

به گزارش خبرگزرای رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری در مورد اشغال‌گری رژیم اشغالگر قدس در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه نیز گفت که بازپس‌گیری این منطقه از خاک سوریه قابل مذاکره نبوده و به هیچ وجه نمی‌شود از آن عقب‌نشینی کرد.

او گفت که تداوم حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در نقش شاهدان دروغین و ممانعت از شوری امنیت در اجرای وظایف و مسئولیت‌هایش هرگز نمی‌تواند مانع از این شود که سوریه حقش در دفاع از خود و بازپس‌گیری جولان اشغالی صرف نظر کند.

او تأکید کرد: «باز پس‌گیری جولان اشغالی سوریه حق ثابت این کشور است و هرچه قدر هم زمان بگذرد، مخدوش نمی‌شود».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که تلاش‌های اسرائیلی‌ها برای تغییر اوضاع در جولان اشغالی سوریه محکوم به شکست بوده و این گونه تلاش‌ها هرگز نمی‌تواند به هیچ نحوی از انحاء، حق قانونی و حاکمیتی سوریه بر این منطقه را نقض کند.

او دلایل عدم ثبات و پیشرفت منطقه غرب آسیا را تداوم اشغالگری و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی آرمان فلسطین دانست.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه این هفته با نقض حریم هوایی لبنان به مناطقی در جنوب شهر دمشق، پایتخت سوریه حملاتی انجام دادند که پدافند هوایی سوریه آن را ناکام گذاشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: بشار الجعفری سوریه جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش