Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:22:08 GMT

عضو کارگزاران: دولت، فاقد برنامه اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۵۳۵

عضو کارگزاران: دولت، فاقد برنامه اقتصادی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اقتصاد در دولت، فرمانده می‌خواهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فرزانه ترکان در پاسخ این پرسش روزنامه آرمان که «برخی تحلیلگران بر این عقیده‌اند که دولت آقای روحانی دارای پایین‌ترین میزان محبوبیت میان دولت‌های پس از انقلاب است؛ از نظر شما این عدم محبوبیت یک سال پس از روی کارآمدن ناشی از چیست؟»، گفت: من بنای مقایسه ندارم البته در این میان نکته‌ای واضح و مبرهن است که در دولت فعلی نیازهای عامه مردم و مطالبات جامعه مدنی که به آقای روحانی رأی دادند به درستی به انجام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این قضیه به دلیل محدودیت‌های پیش آمده در جامعه جهانی نسبت به ایران و مشکلات اقتصادی، اما بخش دیگر به ناکارآمدی دولت باز می‌گردد. در سیستم اجرایی هم نه در وزارتخانه‌ها مدیران کارآمدی مشغول کار شدند و نه برنامه مشخصی برای پیشرفت و توسعه برنامه‌های وزارتخانه‌ها وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

علت کاهش محبوبیت روحانی از دید روزنامه حامی دولت مرعشی: محبوبیت روحانی به حداقل رسیده است تعداد اعضای فراکسیون امید آب می‌رود! صادق زیباکلام: به‌خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم

لذا مشکل اصلی را در سازمان برنامه و بودجه می‌بینیم؛ چرا که بودجه عقلانیت یک دولت را به اثبات می‌رساند و زمانی که این بودجه با عقلانیت کامل و برنامه درستی پی‌ریزی نشود وزارتخانه‌ها نیز در نوعی بلاتکلیفی و نابسامانی در اجرا بسر خواهند برد.

وی می‌افزاید: انتقاد وارد به آقای روحانی همین است که وی در حرف بسیار درست و منطقی جلو می‌رود، اما در عمل چنین چیزی به ما ثابت نشده است. من اصلاً تشابه نزدیکی میان دولت آقای روحانی با دولت آقای هاشمی نمی‌بینم و فکر می‌کنم که مسیر مسیر دیگری است. لذا تفاوت بسیار واضح و فاحشی میان دولتمردان، کارآمدی و پاسخگویی آنها به مردم در زمان آیت‌ا… هاشمی با رخوت و کندی که اکنون در وزارتخانه‌های دولت دوازدهم است وجود دارد.


عضو کارگزاران می‌گوید: اشتباه آقای روحانی این بود که همه تخم مرغ‌های دولت خود را در سبد برجام گذاشت و هنوز هم ادامه می‌دهد. از ابتدای دولت یازدهم هر سخنی از توسعه اقتصادی ایراد می‌شد منوط به برجام بود.

حتی اگر پس از انعقاد برجام که هنوز دموکرات‌ها در آمریکا بودند با تعجیل بیشتری می‌توانستیم شاهراه‌های برقراری ارتباط و توسعه بازکنیم اکنون اینگونه در بن‌بست نبودیم. ما با کندی جلو رفتیم. من فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهور در زمینه‌های اجرایی نیز نمی‌خواهد وارد شود باید زمینه فعالیت و باز گذاشتن دست را برای معاون اجرایی یا معاون اول خود فراهم و در مباحث اقتصادی فرماندهی و مدیریت کنند. ترکان گفت: اینکه ما در رده‌های مختلف مدیران میانی چیدیم که کسی حق دست زدن به آنها را ندارد و هر کس که به وزارت یا معاونت وزیر می‌رسد باید مجبور باشد که با آن مدیران کار کند قطعاً هیچ توسعه‌ای را شکل نمی‌دهد.

به همین سبب اگر قرار باشد که آقای جهانگیری به عنوان معاون اول و فرمانده اقتصادی دولت کارهایی را انجام دهد قطعاً باید در انتخاب مدیرانی که در زیر مجموعه واحدهای اقتصادی هستند دخیل باشد و از آنها مطالبه پاسخگویی داشته باشد. اینکه سازمان برنامه و بودجه یا دفتر رئیس‌جمهورساز خود را بزنند و معاون اول نیز حرف‌هایی بزند و کسی به آنها عمل نکند، نتیجه‌ای جز ناکارآمدی دولت نخواهد داشت.


از نظر بسیاری از کارشناسان سیستم اجرایی دولت تبدیل به ارکستر موسیقی شده که هر کسی نت خود را می‌زند و بدین دلیل ما صدای ناهنجاری را از این ارکستر می‌شنویم. لذا اگر می‌خواهیم که هارمونی وجود داشته باشد و موسیقی سلیسی از آن بیرون بیاید به رهبر ارکستری نیاز داریم که نت مشترکی به همه نوازندگان بدهد که همه یک نت مشترک را بنوازند. این رهبر ارکستر می‌تواند خود رئیس‌جمهور باشد که خود در عرصه اجرا و سیاست‌گذاری اقتصادی وارد شود یا فرد تام‌الاختیاری که اختیارات تمام و ویژه‌ای داشته باشد. اصلاً آقای جهانگیری هم نه، فرد دیگری را به عنوان معاون اول انتخاب کنند که اختیارات تام داشته باشد.
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی حزب کارگزاران دولت روحانی محبوبیت روحانی مشکلات اقتصادی ناکارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید