Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مظاهری شامگاه سه شنبه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر خراسان شمالی با گلایه از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: نیروی انتظامی ظرف یک هفته فروشندگان و معتادان سطح استان را جمع آوری می‌کند اما متأسفانه محلی برای نگهداری و مراقبت از این افراد وجود ندارد و پس از تحویل خیلی زود آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهری با اشاره به مشکلات تنها اردوگاه خراسان شمالی، بیان کرد: نیروی انتظامی با وجود امکانات محدود مشکلی برای جمع آوری معتادان متهجر ندارد و می‌تواند این افراد را تحویل مقامات دهد اما مشکل اساسی نبود اردوگاه با ظرفیت بالا و امکانات مناسب است.

وی ضمن ارایه آماری عملیات های پاکسازی انجام شده در برخی از روستاهای استان عنوان کرد: به دلیل پایین بودن ظرفیت این افراد در اردوگاه فعلی پذیرش نمی‌شوند و درصورت تحویل خیلی زود آزاد می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد معتادان استان تهران مربوط به سایر استان‌ها است که مقرر شده این افراد برای ترک و پاکسازی به استان‌های مبدأ بازگردند، با این اوضاع ما توان نگهداری از معتادانی که به بازگردانده می‌شود را نخواهیم داشت.

به گفته مظاهری طی سال ۹۶ در این استان یک تن و ۹۴۱ کیلو مواد مخدر سنتی و طی سال ۹۷ نیز دو تن  و ۱۴۰ کیلو مواد کشف شد این در حالی است که طی سال ۹۶ هفت تن مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی ضبط شد اما امسال این عدد به ۱۴ تن رسیده است.

وی نبود مکانی برای نگهداری معتادان را یکی از عوامل کاهش دستگیری آنان در سال ۹۷ دانست و گفت: سال ۹۶ در استان دو هزار ۳۳۴ معتاد دستگیر شدند، این آمار امسال رشد منفی داشت و به دو هزار و ۲۴۰ نفر رسید.

کرامت انسانی در اردوگاه فعلی معتادان بجنورد صفر است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در ادامه این جلسه به برنامه عملیاتی سپاه در ارتباط با راه اندازی اردوگاه ویژه درمان معتادان استان اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح پیش بینی شده اردوگاه در حوزه های شناسایی، فرهنگی، درمان، سازندگان و اشتغال فعالیت خواهد داشت.

سرهنگ ابوالقاسم چمن با بیان اینکه مکان پیشنهادی شهرستان شیروان برای ساخت اردوگاه مورد قبول واقع نشده، عنوان کرد: هدف از ساخت اردوگاه، درمان و بازپروری معتادان توسط مربیان مجرب است و همچنین ارائه آموزش هایی بر پایه اسلام ناب محمدی نه آن چیزی که در انجمن «اِن اِی» باب شده و اسلامی انگلیسی شده را به افراد تحت درمان آموزش می‌دهند.

وی اردوگاه فعلی را برای نگهداری از انسان نامناسب دانست و افزود: صد نفر آدم را در یک سوله ریخته اند وقتی سراغشان می‌رود گریه‌ات می‌گیرد.

کد خبر 4521137 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر علیرضا مظاهری نیروی انتظامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند