Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:04:39 GMT

معدن کاری در ماه!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۸۳۵

معدن کاری در ماه!

آژانس فضایی اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی در ماه پایگاه ایجاد کند و به استخراج از سنگ‌های سطحی ماه بپردازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، چند سالی است که اروپایی‌ها نیز در پی ساخت یک پایگاه روی ماه هستند که حال گام بزرگی را برای رسیدن به این مهم برداشته‌اند.

آژانس فضایی اروپا به تازگی اعلام کرده که پروژه مشترکی تحت عنوان "ArianeGroup" را به امضا رسانده است که در آینده روی ماه یک پایگاه ایجاد کنند تا بتواند به استخراج مواد سطح ماه بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه مشترک میان شرکت فرانسوی "سافران"(Safran) و "ایرباس"(Airbus) است.

این پروژه احتمال رفتن به ماه تا قبل از سال ۲۰۲۵ میلادی را بررسی خواهد کرد.

اقدام آژانس فضایی اروپا مسابقه فضایی جدیدی را به پا می‌کند تا کشورهای مختلف برای استخراج از ماه به تکاپو بیفتند.

این پروژه یک‌ ساله در نهایت به برداشت سنگ‌های سطحی ماه منجر خواهد شد.

آژانس فضایی اروپا گفته همانطور که ما و آژانس‌های دیگر به فکر بازگشت انسان به ماه هستیم، فناوری‌های موجود نیز به عنوان کلیدی برای پایداری و افزایش سرعت دسترسی به مریخ و فراتر از منظومه شمسی خواهند بود.

این منابع در زمان‌های آینده در زمین استفاده خواهند شد.

ماموریت آژانس فضایی اروپا می‌تواند اروپا را نسبت به آمریکا، روسیه، چین و تمام کشورهایی که در حوزه فضایی برتر هستند، سرآمد کند.

سال گذشته ناسا برنامه‌ای مبنی بر بازگشت آمریکایی‌ها به فضا را منتشر کرد که این کار را توسط شرکت‌های خصوصی مانند "اسپیس‌ ایکس" انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آژانس فضایی اروپا سنگ کره ماه ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اظهار نظر رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا که اتهامات بسیار جدی را علیه وادا در ارتباط با پرونده ۲۳ شناگر چینی وارد کرده، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بیانیه ای منتشر و در اختیار رسانه ها قرار داد.

وادا در بیانیه خود تاکید می کند: اتهامات آقای تیگارت انگیزه سیاسی دارد و با هدف تضعیف فعالیت این نهاد بین المللی برای محافظت از ورزش پاک در سراسر جهان ارائه شده و تاکید می کند که نظرات وی مضر و بدون هیچ گونه مدرکی ارائه شده است.

آژانس مبارزه با دوپینگ چین در سال ۲۰۲۱، ۲۳ شناگر را که نمونه آنها مثبت بوده بدون در نظر گرفتن محرومیت، از اتهام دوپینگ مبرا دانسته و دلیل مثبت شدن نمونه آنان را آلودگی محیطی اعلام کرد. پس از آن وادا به پرونده ورود کرد و پس از بررسی توسط پژوهشگران مختلف بین المللی در حوزه دوپینگ وادا تصمیم چین را پذیرفت . پس از مشخص شدن تصمیم وادا آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا مدعی تبانی وادا و چین گردیده و اتهامات سنگینی را به مسئولین وادا وارد کرد. اما از اوایل سال ۲۰۲۳ به گفته مسئولین وادا چندین بار از آمریکا خواسته اند که مدارک خود را در این خصوص ارایه نمایند ولی تا کنون هیچ مدرکی ارایه نشده است.

در انتهای این بیانیه آماده است : لازم به ذکر است که به دنبال ادعاهای آقای تایگارت، وادا چاره ای جز ارجاع این موضوع به مشاور حقوقی خود برای اقدامات بیشتر ندارد.

کد خبر 6087457

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم