Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردانی که سابقه نگارش نمایشنامه علیه شهدای کربلا و اجرای نمایشی در ستایش از حامیان منافقین دارد، تولید یک تئاتر درباره شهید علی خوش‌لفظ را برعهده گرفت!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، درحالی که تنها چند روز از بازداشت محمد رحمانیان، به خاطر حواشی اجرای نمایش اخیر وی نگذشته بود، خبر آمد که وی تصمیم به اجرای نمایشی درباره شهید علی خوش‌لفظ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید خوش‌لفظ، یکی از اسوه‌های دفاع مقدس است که بیشتر به واسطه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شناخته می‌شود. کتابی به قلم حمید حسام که از زبان خود شهید خوش‌لفظ، به خاطرات وی از جبهه و دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

این درحالی است که احتمال دارد، علی خوش‌لفظ در نمایشی که رحمانیان از وی خواهد ساخت، دوباره شهید شود. چرا که محمد رحمانیان عضو طیفی از اهالی تئاتر است که نشان داده‌اند نوع نگاهشان به دفاع مقدس، بی‌هویت، دور از حقیقت و مشابه همان نگاهی است که به سایر جنگ‌ها دارند. همچنان که قبلاً نیز در نمایش‌هایی که توسط همفکران وی در تئاتر درباره جنگ تحمیلی و رزمندگان و شهدا اجرا شده بود، واقعیات دچار تحریف شده بودند.

گفتنی است، آخرین باری که محمد رحمانیان سراغ موضوعی ارزشی آمد، نتیجه کارش نمایشنامه «روز حسین» بود که به خاطر شدت اهانت و تمسخر مقدسات، موجب لغو امتیاز ناشر این نمایشنامه شد! همچنین وی چند روز قبل به خاطر حاشیه‌های مربوط به یکی از نمایش‌هایش بازداشت شده بود. نمایشی که در آن، چهره‌ای خشن از انقلاب اسلامی ترسیم کرده و به تطهیر و ستایش از عناصر حامی سازمان منافقین پرداخته بود. با این سابقه، جای شگفتی است که چرا مجوز اجرای نمایش درباره شهید علی خوش‌لفظ به محمد رحمانیان داده شده است!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد رحمانیان توهین به شهدا شهید علی خوش لفظ تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجتبی پیرزاده با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود