Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران نوسانات برق است، گفت: برای رفع این مشکل تجهیزاتی خریداری شده است که در حال نصب آن‌ها هستیم.

به گزارش رکنا، محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه و قدس مجهز به سیستم سنجش آلودگی هوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شهرستان قرچک نیز یک ایستگاه سنجش سیار قرار داده‌ایم که قادر به اندازه‌گیری تمام پارامترهای آلودگی هوا نیست ولی غلظت ذرات اصلی از جمله pm۲.۵ را اندازه‌گیری می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان‌های قرچک و قدس برای تجهیز به سیستم سنجش آلودگی هوا در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: این دو شهرستان پیش از این سیستم سنجش داشتند ولی در حال حاضر آن دستگاه‌ها قدیمی شده است و دقت کافی را ندارد بنابراین به داده‌های آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

رستگاری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان تهران تمام پارامترهای آلودگی هوا را به‌طور روزانه اندازه‌گیری می‌کنند، توضیح داد: تقریبا تمام این دستگاه‌ها پارامترهای اصلی آلودگی را اندازه‌گیری می‌کنند اما به هر حال ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیز یک دستگاه است و ممکن است مانند تمام دستگاه‌های دیگر در برخی مواقع مشکلاتی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران به طور دائم در حال اندازه‌گیری داده‌ها هستند، گفت: این سیستم‌ها روزانه از مرکز پایش محیط زیست استان چک می‌شوند و چنانچه با مشکلی روبه رو شوند نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سیستم‌های سنجش آلودگی هوا دستگاه‌های بسیار حساسی هستند،اظهارکرد: بیشترین آسیبی که به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا می‌رسد به دلیل نوسانات برق است. برای رفع این مشکل تجهیزاتی به اسم UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) گرفته‌ایم و در حال نصب آن‌ها هستیم.

رستگاری در پایان با بیان اینکه شهرستان ری و پاکدشت دارای بیشترین صنایع آلاینده در استان تهران هستند، اظهار کرد: به همین دلیل در این دو شهرستان داده‌های سیستم سنجش آلودگی هوا با دقت بیشتری رصد می‌شود همچنین در شهرستان ری سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد و در بیشتر روزهایی که هوای استان تهران آلوده است، آلوده‌ترین ایستگاه فرمانداری ری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

خبر ویژه / ترور رییس دادگاه اصفهان تصویر وحشتناک از تکه تکه شدن شهروند زنجانی توسط گرگ گرسنه!+ عکس هشدار جدی / "بهمن سنگی" در کمین هشت استان کشور ماجرای مرگ زن باردار گیلانی به دلیل تزریق داروی بیهوشی فاسد! یخ زدن مسافران حبس شده در هواپیمای بوئینگ 777 +عکس وقتی شوهر فریبا رسید کامران از بالکن خانه سقوط کرد و کشته شد! + عکس جنگ تن به تن ایدز با دختر دانشجو مشهدی / ماجرای چگونه بیمار شدن این زن فردوس 40 سال از من بزرگتر بود و من نمی دانستم او جسمم را می خواهد نه خودم را دستگیری پدر و پسر مشهدی با بار مَشک‌های‌ مرگبار / قاچاقی که 27 نفر را به طرز فجیعی به کشتن داد+تصاویر ناپدید شدن هواپیمای حامل فوتبالیست معروف+ عکس مرگ فجیع 2 ورامینی به خاطر سقوط داخل دیگ بخار پدرم هنگامی که فهمید من و مهرداد چه کار کردیم روزگار را برایم سیاه کرد وحشت بزرگ مردم رشت از وقوع یک فاجعه +عکس خبر ویژه /هواپیمای مسافربری از رادار محو شد / فاجعه در آسمان فرانسه + عکس عجیب ترین مزاحمت ناموسی لو رفت! / این مرد از همه جا بی خبر بود پایان مرگبار مثلث عشقی یک دختر و دو پسر تهرانی +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: آلودگی هوا استان تهران برق محیط زیست سیستم عکس تهران زن فیلم دختر مرگ پرونده پلیس سیاه دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق