Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد برنامه برگزاری سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور در هفته آینده، علی‌رغم درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای به تعویق انداختن آن پس از بازگشایی دولت فدرال، پیگیری خواهد شد.

بنابر گزارش روز گذشته شبکه خبری فاکس نیوز، مقامات کاخ‌سفید تائید کردند که با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان درخواست برگزاری سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه پیشین سخنرانی سالانه ترامپ به دلیل اختلاف نظر میان رئیس جمهور و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره زمان برگزاری آن به تعویق افتاد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش از ترامپ خواست به دلیل تعطیلی دولت سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره را به تعویق بیاندازد و یا آنکه آن را به صورت کتبی تحویل کنگره دهد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به ترامپ نوشت: کارکنان هم سرویس امنیت ملی آمریکا و هم وزارت امنیت داخلی مدتی است که حقوق نگرفته‌اند. ترامپ نیز بدون پاسخ دادن به درخواست پلوسی برنامه سفر او به بروکسل و افغانستان را به بهانه تعطیلی دولت فدرال لغو کرد. روز یکشنبه رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد گزینه‌های دیگری را برای سخنرانی سالانه خود مدنظر قرار می‌دهد. در این پیام خطاب به پلوسی آمده است: نانسی من همچنان به سخنرانی سالانه فکر می‌کنم گزینه‌های بسیاری وجود دارد.

مقامات کاخ سفید نیز اعلام کردند آماده می‌شوند تا محل سخنرانی سالانه رئیس جمهور را تغییر دهند. با این حال یک مقام وزارت امنیت میهن به فاکس نیوز گفت: آن‌ها ماه‌ها است در تدارک برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور هستند. این مقام دولتی آمریکا گفت: ما برای برگزاری سخنرانی سالانه آماده هستیم. علی‌رغم این حقیقت که اعضای سرویس امنیتی حقوق دریافت نکرده‌اند وظیفه محافظتی آن‌ها تغییری نکرده است.

هنوز معلوم نیست که آیا سخنرانی سالانه ترامپ در ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود یا خیر. هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید به فاکس نیوز اعلام کرد نانسی پلوسی به رئیس جمهور دیکته نمی‌کند که چه زمانی با مردم آمریکا صحبت کند یا نکند. با این حال این مقام کاخ سفید از اشاره به زمان دقیق برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا از چهار هفته قبل شروع شده است و از اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران خواستار است و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا تعطیلی دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است

کاخ سفید رسما اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی حین سخنرانی‌های خود مرتکب شده است؛ در چهار ماه اول سال، اشتباهات بایدن تقریباً در هر سخنرانی او اصلاح می‌شد.

کارکنان ارتباطات اغلب اظهارات رسمی بایدن را تصحیح، بسط یا اصلاح می‌کنند تا آنها را با سیاست رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد با واقعیت همسو کند. در چندین مورد، بیانیه‌ها باید تغییر می‌کردند تا دقیقاً معنای مخالف آنچه بایدن گفته بود، منتقل شود.

کاخ سفید بین ۱ ژانویه تا ۲۴ آوریل، ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگو با خبرنگاران را رسماً به روز کرد و حداقل ۱۴۸ بار سخنان رئیس جمهور را با صدای بلند تصحیح کرد. برخی از تغییرات شامل اصلاح نام ها، تاریخ‌ها و نام سازمان است.

در موارد دیگر، افعال یا معنای بیانیه بایدن تغییر کرده است. کلماتی که او نگفته بود، اما مقامات کاخ سفید معتقد بودند باید گفته می‌شد نیز به رونوشت‌ها اضافه شد.

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۲ ساله افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین