Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@18:19:29 GMT

تشکیل کمیسیون همکاری‌های معدنی ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۱۴۶۲

 دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه - که به عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های معدنی ایران و ترکیه انتخاب شده است در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کمیسیون می‌تواند به شناخت مواد اولیه معادنی که جنبه صادراتی داشته کمک کرده و سبب شود که معدن‌کاران نسبت به استخراج و فرآوری اقدام کنند ضمن اینکه باید توجه کرد که کوتاهی در فرآوری باعث خام‌فروشی مواد معدنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صنایع فلزی ترکیه نیاز به استفاده از سنگ‌آهن، زغال‌سنگ یا مواد ترکیبی همچون گندله، کنسانتره، مس، سرب، مولیبدن، کرومیت و فلورین بعنوان سخت‌کننده ها دارند، تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی فراوان، ایران می‌توان از این نیاز ترکیه بهره‌های لازم را برده و سریعا حجم صادرات  کشور را به ۳۰ میلیارد دلار رساند.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که صاحبان معادن سنگ‌های ساختمانی با حضور در کمیسیون سنگ نسبت به صادرات کالای معدنی خود در قالب فدراسیون‌های صادراتی اقدام کنند تا بتوان از این ظرفیت‌ها بهره کامل را برده و درصدد پیشرفت برآمد.

وی  افزود: در این راستا اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، خانه معدن ایران و مرکز مطالعات ایران و ترکیه آمادگی لازم برای کمک به  معدن‌داران، معدن‌کاران و کارشناسان صنعت معدن را داشته و از هیچ همکاری دریغ نخواهند کرد. البته ناگفته نماند که حضور دولتمردان در جلسه‌های کمیسیونهای معدنی نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده و گره‌گشا باشد.

رئیس کمیسیون همکاری‌های معدنی ایران و ترکیه با اشاره به نقش صادرات مواد معدنی در ساختار اقتصادی، تاکید کرد: کشور ما با داشتن معادن سنگ‌آهن، زغال سنگ، سنگ‌های ساختمانی و قیمتی، می‌تواند جزو بزرگترین صادرکنندگان مواد معدنی به حوزه دریای مدیترانه باشد. با توجه به نظر کارشناسان حوزه اکتشاف و فرآوری معدن، چهره زمینی و توپوگرافی ایران و ترکیه مشابهات سرزمینی و معدنی به ویژه در حوزه سنگ‌های ساختمانی، معادن سرب و روی و سیلیس دارد بنابراین دو کشور می‌توانند با همکاری هم، در حوزه فرآوری و تبدیل مواد اولیه معدنی و همچنین استخراج و اکتشاف؛ سرمایه‌گذاری مشترک داشته و حوزه صادرات را گسترش دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران ترکیه ایران و ترکیه دلار معدن صنعت معدن سرب و روی ایران ترکیه همکاری های معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

تین نیوز

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره راه آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه بر انتقال کالاها، قلب ها را نیز به یکدیگر متصل می کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری هایی که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی