Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:14:40 GMT

بیش از ۹۹ درصد روستاها برق‌دار هستند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۱۷۷۲

بیش از ۹۹ درصد روستاها برق‌دار هستند

مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر گفت: بیش از ۹۹ درصد روستاهای کشور برق‌دار هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، چهل امیرانی در جلسه بررسی برق‌رسانی به روستاهای بدون برق استان، بیان کرد: قبل از انقلاب ۴۶۶۷ روستا در سطح کشور برق‌دار بوده که این رقم امروز به ۵۷ هزار و ۲۰۰ روستا با چهار و نیم میلیون خانوار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بعد از انقلاب نزدیک به چهار روستا در کشور روزانه برق‌رسانی شده است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد روستاهای کشور امروز برق‌دار هستند.

چهل امیرانی اظهار کرد: در استان لرستان تنها ۴۲ روستا قبل از انقلاب برق‌دار بوده که امروز این رقم به ۲۷۲۰ روستا یعنی ۶۵ برابر رسیده است.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار شبکه روستایی در سطح کشور وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان