Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از رادیو فردا، وزیر خارجه آمریکا در جریان یک سخنرانی ویدئویی در اجلاس اقتصادی «داووس» گفته است «تهدید برآمده از جمهوری اسلامی ایران» در منطقه «بسیار واقعی» است. پومپئو می‌گوید آمریکا برای مقابله با حکومت و حمایت از مردم ایران «ائتلاف جهانی» ایجاد کرده‌ است.


مایک پومپئو، دوم بهمن ماه به شکل ویدئویی در «مجمع اقتصاد جهانی» در داووس سوئیس گفت «ما با تهدیدهای جدیدی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی خیلی هم جدید نیستند. از برنامه اتمی کره شمالی تا ماجراجویی‌های خارجی ایران، تا مدل اقتصادی چین و برخورد آن با کشورهای همسایه‌هایش».
 

پومپئو در بخشی دیگر از این سخنرانی گفته است «ما یک ائتلاف جهانی برای مقابله با ایران و حمایت از آرمان‌های مردم ایران ایجاد کرده‌ایم». وزیر خارجه آمریکا در مورد این «ائتلاف» جزئیات بیشتری بیان نکرد.  وی با اشاره به جنگ یمن و سوریه، «چالش‌های» ناشی از حزب‌الله در لبنان، ایران را عامل مشکلات توصیف کرد.
 

لازم به ذکر است که آقای پمپئو در حالی سخن از حمایت مردم ایران می‌زند که آمریکا در چهل سال گذشته با انواع تحریم‌های اقتصادی، مردم ایران را با مشکلات عدیده‌ای در زندگی روزمره مواجه کرده‌ است و در حقیقت تحریم‌های آمریکا بیشتر تحریم مردم ایران بوده تا تحریم یک دولت. گاه و بیگاه در سخنان مسئولان آمریکایی نیز به این امر اشاره شده است که این تحریم ها فشار بر مردم ایران است تا علیه حکومت خود دست به شورش بزنند. بنابراین پمپئو بعد از چهل سال تحریم مردم ایران و قربانی کردن مردم ایران در راه اهداف سیاسی خود، چه طور مدعی حمایت از مردم ایران است. 

 

قسمت دیگر سخنان پمپئو در زمینه ائتلاف علیه ایران حاوی نکته مهمتری است. سخنان پمپئو در ایجاد ائتلاف علیه ایران، آن هم بعد گذشت مدتی طولانی از ادعاهای ترامپ در به زانو در آوردن این کشور با تحریم‌ها، نشان می‌دهد که قدرت آمریکا به عنوان ابر قدرت جهان در مقابله با ایران عاجز است و برای مقابله با ایران نیاز به کمک کشورهای دیگر دارد. امری که نشاندهنده جایگاه قدرتمند ایران در عرصه بین المللی است.

 

پمپئو در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید «تهدید برآمده از جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار واقعی است.» این سخنان نیز نشان می‌دهد که آمریکا نتوانسته است در منطقه به اهداف سلطه جویانه خود برسد و ایران را به عنوان تهدیدی جدی تلقی می‌کند. تمام این سخنان نشاندهند جایگاه قدرتمند جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان است.

 

حقیقت این است که آمریکا می‌خواست خاورمیانه جدیدی بر مبنای موجودیت اسرائیل و نابودی ایران و محور مقاومت ایجاد کند که با سلسه برنامه‌های خود ناخواسته موجب افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه شد. آگاهی مردم منطقه و تلاش‌ محور مقاومت در به شکست کشاندن نقشه های شوم آمریکا و اسرائیل در تسلط گروههای تروریستی مانند داعش در منطقه موجب شد که ایران به قدرتمندترین و پر نفوذترین کشور منطقه خاورمیانه ارتقاء پیدا کند. 

 

در حقیقت آمریکا با اینکه به عراق، افغانستان و سوریه لشکر کشی کرد نتوانست این منطقه را به بردگی گرفته و تحت تسلط کامل خود در آورد، عامل و مانع این امر را هم ایران می‌داند و بر دشمنی خود با ایران که فقط تلاش داشته است امنیت کشور و مردم خود را در منطقه خاورمیانه حفظ کند، افزوده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پمپئو آمریکا سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری  در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم  از مدیران استان خواست به این  مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که  در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند  درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران