Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین فرشچی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله نشست مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور را در یکی از استان‌ها برگزار می‌کنیم که امسال این نشست در جزیره خارگ استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علت انتخاب جزیره خارگ برای میزبانی از این نشست این است که فعالیت‌های خیلی زیادی اینجا وجود دارد و اهمیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در جزیره خارگ گونه‌های مرجانی غنی وجود دارد و این جزیره میزبان صنایع نفتی است و چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که توسعه پایدار با همه جوانب آن مد نظر باشد و مرجان‌ها از نظر سلامت وضعیت خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مرجان‌ها بستر بسیار خوبی را برای دیگر گونه‌ها به‌وجود می‌آورند و در واقع زیستگاهی برای زندگی دیگر گونه‌های آبزی هستند. انتظار ما از مجموعه‌ای که همه مجتمع‌های صنعتی این است که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مسئولیت زیست‌محیطی با کمک این صنایع این گونه‌ها را حفظ کنیم.

فرشچی خاطرنشان کرد: در صورتی که بررسی‌ها نشان دهد که گونه‌های مرجانی در حال نابودی و زوال هستند، با توجه به اینکه صنعت را نمی‌توانیم جابجا کنیم، بتوانیم این گونه‌های مرجانی را به زیستگاه دیگری جابجا کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: وضعیت سلامت مرجان‌ها برای اکوسیستم‌های دریای بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم صنایع در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شاهد تغییرات اقلیمی هستیم و دمای سطح آب و دریا نسبت به سال‌های قبل در حال افزایش است، این مسائل روی اکوسیستم دریایی تاثیرگذار بوده است.

فرشچی بیان کرد: مسئله تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست و با توجه به افزایش دمای سطح آب نیازمند این هستیم که دقت بیشتری داشته باشیم تا آلودگی بیشتر مسئله را بغرنج‌تر نکند.

کد خبر 4521354

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان بوشهر بوشهر پروین فرشچی جزیره خارگ سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده