Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:16:22 GMT

تشکیل شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۵۷۸

تشکیل شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین

قائم مقام وزیر آموزش‌وپرورش از ارسال دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در مناطق و شهرستان‌ها خبر داد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ امیرعلی نعمت‌الهی با اشاره به مراحل اجرایی سند تحول بنیادین اظهارکرد: در راستای بسترسازی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و کارگروه‌های مربوطه در استان‌ها تشکیل شده و طی این ابلاغیه با تهیه دستور العمل توسط استان‌ها به مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل از استان‌ها خواسته شده تلاش کنند حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری با استفاده از تجارب استانی، نسبت به تشکیل شوراها و کارگروه‌های سند تحول در مناطق اقدام کنند.

در این دستورالعمل آمده است:

1. به منظور ساماندهی تشکیل شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در مناطق و شهرستان‌ها  همچنین تشکیل کارگروه زیر نظام‌ها با بهره‌گیری از آیین‌نامه ابلاغی و تجارب استانی نسبت به تهیه دستورالعمل تشکیل شورای مناطق و کارگروه‌های مربوطه و ابلاغ آن اقدام شود و تا پایان بهمن ماه جاری مناطق و شهرستان ها مبادرت به تشکیل شورا و کارگروه‌ها کنند.

  2. برنامه اجرای سند تحول پیوست بخشنامه مورخ سوم مهر 97 به همراه برنامه‌های ویژه استانی که در شورای هماهنگی سند تحول استان به تصویب رسیده جهت آگاهی و آموزش مناطق با منطق برنامه‌های سند تحول متناسب با راهکارها ابلاغ شود.

همچنین دبیرخانه شورای سند  تحول در استان و کارگروه‌های زیر نظام نسبت به توجیه مناطق و آشنایی آنها با زیر نظام‌ها و برنامه‌های مربوطه اقدام کنند.

برنامه‌های سال 98 مبتنی بر سند تحول بنیادین

3.  برنامه‌های سال 98 مبتنی بر برنامه‌های ابلاغی سند تحول است بنابراین فرآیند تدوین برنامه سال 98 با بهره‌گیری از تجارب سنوات گذشته در چارچوب نظام جامع برنامه‌ریزی خواهد بود.

معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی برنامه تخصصی مربوطه را همانند سنوات گذشته تدوین کنند که پس از تصویب در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول به صورت یکپارچه توسط وزیر آموزش و پرورش تا تاریخ بیستم فروردین ماه 97 ابلاغ می‌شود ضمناً اولویت‌های سال 98 احصا شده که هنگام ابلاغ سیاست‌های تدوین برنامه 98  منتشر خواهد شد شایسته است مقدمات لازم برای تدوین برنامه‌های استانی فراهم شود.

4.  نظر به اینکه ذینفعان اصلی تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان و اولیای آنها هستند بنابراین توجیه و آموزش اولیای دانش‌آموزان و اعضای انجمن‌های مدارس و مناطق و اعضای تشکل‌های دانش آموزی با سیاست‌های تحولی و به کارگیری آنها در شوراها و مجامع استانی تأکید می‌شود.

آشنایی مدیران مدارس با مفاهیم تحولی

5. کانون اصلی تعلیم و تربیت مدارس است بنابراین مدرسه محوری، حمایت از مدرسه و تقویت جایگاه آن در راستای اجرایی کردن سند تحول مورد تاکید است تلاش برای توانمند سازی مدارس و آشنایی مدیران مدارس با مفاهیم تحولی به صورت کاربردی توصیه می‌شود ضمناً در سال تحصیلی جاری دو برنامه تدبیر و تعالی با توجه به اصلاحات انجام شده مبنای فعالیت در مدارس است و واحدهای ذیربط تحت نظر شورای هماهنگی این فرایند را با جدیت پیگیری کنند.

6. مجموعه برنامه‌های برش استانی شامل تکمیل فرم شماره 1 و فرم‌های شماره 2 و 3 که بیانگر برنامه‌های استانی ذیل برنامه اجرایی سند تحول است حداکثر تا تاریخ 15 بهمن 97 به دبیرخانه ستاد اجرای سند تحول مستقر در مرکز ارسال شود.

7. مجموعه کاملی از اسناد و محتوای آموزشی طی یک سی دی در گردهمایی اخیر مدیران کل در اختیار آنها قرار گرفته است که انتظار می‌رود جهت استفاده در کارگروه‌ها و جلسات آموزشی بهره‌برداری شود ضمناً در سی دی تحویلی پیش‌نویس شناسنامه تفصیلی و پیش‌نویس برنامه‌های سند تحول معاونت‌ها و سازمان‌ها به تفکیک ارسال شده است. آیکن سند تحول با هدف اطلاع رسانی و ایجاد بستر مناسب در اجرای سند تحول در صفحه اول سایت وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است بنابراین نسبت به ایجاد مشابه در سامانه‌های استانی اقدام شود.

انتصابات جدید با رویکرد انتخاب افراد معتقد به سند تحول7 سال پس از ابلاغ؛ سند تحول بنیادین درگیر مناقشه‌هاپاسخ به منتقدانی که حیات طیبه سند تحول را دست نیافتنی می دانندمردم حوصله مفاهیم کلی را ندارند/اگر سند تحول اجرا می‌شود آثار آن باید دیده شود

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش امیر علی نعمت‌اللهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضایی در دادگستری استان تاکید کرد و گفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضایی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.


عباس پوریانی افزود: سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی سال۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم
وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بند‌های مختلف سند تحول قضایی دراستان باید در اسرع وقت فراهم و تبیین شود و مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راهکار‌های سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان و معاونان قرار گیرد
دکتر پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است بر این اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.
وی همچنین اهمیت همکاری و تعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضایی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بند‌های مقرر در سند تحول باشیم.
رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‎های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی مطالبه گری و ازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به‎ درستی عمل کنند و درپی آن زمینه‎های بروز ناهنجاری‎های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.
دکتر پوریانی همچنین بر اهمیت اجرای احکام قضایی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی و نترس در دادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضایی، اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضایی تاکید کرد
شایان ذکر است سومین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مازندران با حضور کلیه اعضا و به منظور بررسی سند تحول قضایی و چگونگی اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار و در ابتدای جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و راهکار‌های پیشنهادی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان