Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پرواز سینماگران سینمای مقاومت بعد از لبنان که اواخر آذرماه با فیلم‌ها و کارگردانان صاحب‌نام سینمای مقاومت در سال قبل و سال جاری، برگزار شد، این بار در دمشق به زمین می‌نشیند. این اتفاق به تعبیر محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار است در اواخر فروردین‌ماه 98 بیفتد. او معتقد است که امروز تمام کشورهای منطقه در یک جبهه فرهنگی مشترک قرار دارند که منحصر به لبنان، سوریه و عراق نمی‌شود، اگر اتفاقات خوبی در بین فیلمسازان دنیا بیفتد، می‌توان از آن به عنوان واژه "بیداری فرهنگی" یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد خزاعی در این باره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: سفر رئیس سازمان سینمایی سوریه و عوامل فیلم‌های سوریه در جریان جشنواره مقاومت فرصت را برای م تا تعاملات بیشتر ایجاد کرد.

وی گفت که دومین هفته «سینمای مقاومت» همراه با کارگردانان فیلم‌های ایرانی حوزه مقاومت، دفاع‌مقدس و انقلاب در سوریه برگزار می‌شود. در جریان این سفر یک بازدیدی هم از مناطق جنگ‌زده سوریه خواهیم داشت. 5 فیلم از میان برترین فیلم‌هایی که در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ایران به نمایش درآمده‌اند انتخاب کرده‌ایم اما هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم.

وی افزود: رایزنی‌هایی در حال انجام است که هفته فیلم دیگری بعد از سفر به سوریه داشته باشیم به محض فراهم شدن شرایط برپایی، حتماً نام آن کشور و محتوای برنامه را رسانه‌ای خواهیم کرد. چرا که شرایط مالی و اقتصادی سینمای مقاومت حال و روز مساعدی ندارد که بتوانیم به قطعیت نام کشوری را اعلام کنیم. البته ناگفته نماند این هفته‌های فیلم با مشارکت کشورها انجام می‌شود. یعنی ما در حد آماده‌سازی فیلم‌ها و مشخص کردن مهمانان و اعزام آن‌ها ورود می‌کنیم و تأمین و نمایش‌ها و تبلیغات و مراسم‌های افتتاحیه مربوط به آن کشور می‌شود.

خزاعی در پاسخ به این سوال که چقدر این هفته‌های سینمای مقاومت می‌تواند راه توسعه سینمای مقاومت ایران را در جهان هموار کند، تصریح کرد: نمایش فیلم‌های حوزه انقلاب و دفاع‌مقدس و مقاومت حلقه گمشده تعاملات فرهنگی و تفکری که ما سال‌ها دنبال آن بوده‌ایم. به این معنا که در جنگ ما افتاده و حوزه مقاومت می‌افتد و دستاوردهای علمی که داریم. این ها در داخل مرزهای ما نمود داشته و هیچ وقت در خارج از مرزها تلاش نشده ظهور و بروز پیدا کند. کارگردان‌های جشنواره کاملاً مشهود است و چنین آثاری کمتر نمایش داده می‌شود. ارتباط با مردم و هفته‌های فیلمی که برگزار می‌کنیم همچون ترکیه، بلیت‌فروشی می‌شود. خیلی اتفاق مهمی است که مردم آن سوی مرزها می‌آیند و از نزدیک با جریان مقاومت کشور ما و 8 سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند. تفکری که در چهل سال تلاش می‌کنیم که به خارج از مرزها برود.

وی خاطرنشان کرد: ظهور و بروز نمایش فیلم‌ها را گاهی اوقات آنی در خارج از مرزها دیدیم. آدم‌هایی که می‌آمدند  و تحلیل می‌کردند تا شناخت ما درباره فرهنگ مقاومت و جریان 8 ساله با این فیلم درست شود. آنقدر سینما رسانه تأثیرگذاری است حتی در کشورهایی که سینما را به عنوان صنعت در اختیار ندارند. حتی برخی از کشورها، سینماگران استیجاری به خدمت می‌گیرند که در راستای اعتلای فرهنگ‌شان، هویت‌سازی کنند. می‌کوشند به این سینماگران موضوع سفارش بدهند تا تمدن‌شان بازآفرینی شود. این فرصت را در ایران اسلامی باید مغتنم بشمریم چرا که در برخی از کشورها از نعمت چنین جریانی، بی‌نصیب هستند. اما ما صاحب دستاوردهای انقلاب و تمدن انقلاب در حوزه سینما هستیم. انتظار داریم در حوزه ادبیات، تئاتر و دیگر حوزه‌های نمایشی ما این چنین گام‌هایی فراگیر بشوند چرا که می‌دانیم با این نوع جریان‌سازی در عرصه فیلمسازی و کار هنری، محصولات فرهنگی ما به بازاری متنوع تبدیل خواهند شد.

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سوال که روند تولیدات سینمای ایران در حوزه مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس در چه وضعیتی است، تأکید کرد: میزان تولیدات جریان سینمای انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس نسبت به دوره قبلی جشنواره فجر کاهش پیدا کرده و تقریباً می‌توان گفت ما شاهد کاهش 50 درصدی هستیم. در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب انتظار داشتیم نهادهای انقلابی و نهادهای سیاستگذار، برنامه‌ریزی جدی‌تری در حوزه سینما برای ارائه محصولات بهتر داشتند. چرا که شاهد کار جدی در حوزه مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس نیستیم؛ وقتی می‌گوییم فیلم‌های انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس منظورمان صرفاً فیلم‌های جنگی نیست. بلکه تفکر فیلمسازی انقلابی و دفاع مقدس بیشتر حائز اهمیت است. خوشبختانه آثاری داریم که اندیشه و تفکر انقلابی در آن‌ها وجود دارد؛ گاهی این اندیشه در یک فیلم اجتماعی بوجود می‌آید که مبنای ایدئولوژیک انقلاب است. این نوع فیلم‌ها، ارزمشند هستند ولی متأسفانه امسال با کاهش 50 درصدی ساخت و تولید چنین آثاری مواجه هستیم و باید ببینیم چه علتی وجود دارد که نهادهای تأثیرگذار و سیاستگذار فرهنگی ما نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند تا کارهای جدی در حوزه انقلاب، دفاع‌مقدس و مقاومت تولید شود؛ چرا که باعث شده تا دست جشنواره فیلم فجر خالی‌ بماند.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه کرمان، گفت: عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن باید برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله و جمعی از سبزپوشان ثاراللهیان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و شهادت استاد مرتضی مطهری با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تبریک مهم، تاریخی و ماندگار عملیات وعده صادق، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات اقدامی انجام داد که در دنیای امروز دل همه مظلومان عالم، مسلمانان و مردم عزیز کشورمان را شاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که از ابعاد مختلف و متعددی قابل تحلیل و بررسی و افتخار است، گفت: ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به تسلیت شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: شهید مطهری مردی اندیشمند و تئوری پرداز، عمیقاً مومن و دارای قدرت بیان فوق‌العاده قوی بود؛ شهید مطهری مجهز و آماده در صحنه‌ها دفاع از دین و جزو افتخارات حوزه علمیه و تاریخ تشیع است.

وی با بیان اینکه انحرافات انسان‌ها دو ریشه بیشتر ندارد و ریشه آن یا شبه علمی و یا شهوت عملی است، ادامه داد: انسان‌ها یا در عمل مشکل داشته و اخلاق ضعیفی دارند و یا در شبه علمی دچار مشکل می‌شوند که بخش مهم آن اعتقادی و بخشی از آن هم سیاسی است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این گونه نیست که هر کس در حوزه اعتقادی محکم بود در حوزه سیاسی نیاز به توجیه نداشته باشد، گفت: افرادی را داریم که در عقاید خود خیلی محکم هستند اما در تحلیل سیاسی و تشخیص مصداق‌های سیاسی با آنچه که در اعتقاداتشان است دچار شبه شده‌اند، این افراد برای اسلام مشکلات و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کنند و مسیر را برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه حوزه عقیدتی سیاسی سپاه رسالت مهمی را در حوزه اعتقادی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور که خاستگاه آن در واقع دفاع از انقلاب است، به عهده دارد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مسلح استثنایی در شکل‌گیری و ماموریت است و هیچ نیروی مسلحی چنین ماموریتی را ندارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: این دفاع الزاماتی دارد که یکی از آنها این است که سپاه در چارچوب مبانی اهل‌بیت علیه السلام عمیقاً اعتقادی و عمیقاً سیاسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی بودن با جناحی بودن متفاوت است، افزود: سپاهیان باید سیاست روز را بدانند، دشمن‌شناس باشند و اطلاعات کافی از شرایط، زمان و مکان داشته و تحلیل واقعی از میدان داشته باشد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد