Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:05:40 GMT

کری در داووس: ترامپ استعفا دهد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۰۵۹

کری در داووس: ترامپ استعفا دهد

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در جریان حضور در نشست اقتصادی داووس، سوئیس گفت که رئیس جمهوری آمریکا باید استعفا دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صحبت‌های جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا در این نشست که شرکت کنندگانش بیشتر تجار، اساتید و رهبران جهان بودند، در ابتدا باعث خنده حضار شد اما بعدا آنها دست زدند و او را تشویق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار بود در این نشست حضور یابد اما به دلیل تعطیلی دولت در آن شرکت نکرد. همچنین پیام "نخست آمریکای" ترامپ با درخواست‌های داووس مبنی بر یک جهان متحدتر در تضاد است.

کری در جریان سخنرانی برای گروهی در این نشست با اعلام اینکه فکر می‌کند ترامپ توانایی گفتگوهای بزرگ را ندارد، ادامه داد: او هرگز این گفتگوها را "جدی" نگرفته است.

کاخ سفید تاکنون به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده اما ترامپ از رسانه‌ها بابت اینکه وی و رویکردش را در قبال داووس نمی‌فهمند، انتقاد کرد.

ترامپ در توئیتی کمی پی از آنکه کری از وی خواست تا استعفا دهد، نوشت:‌ آخرین باری که به داووس رفتم، اخبار جعلی گفتند که من نباید به آنجا می‌رفتم. امسال، به دلیل تعطیلی دولت، من تصمیم گرفتم به داووس نروم و اخبار جعلی گفتند که باید آنجا می‌بودم. حقیقت این است که مردم، رسانه‌ها را بهتر از آنکه رسانه‌ها آنها را بشناسند، می‌فهمند.

 قرار بود بسیاری از اعضای کابینه ترامپ در نشست امسال داووس شرکت کنند و به شفاف سازی دیدگاه‌های دولت واشنگتن درباره تجارت و سیاست خارجی آن بپردازند اما به دلیل تعطیلی دولت که باعث عدم پرداخت به ۸۰۰ هزار کارمند فدرال شده، در کشور ماندند.

با این حال، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک تله‌ کنفرانس کوتاه، شرکت کنندگان را داووس را خطاب قرار داد و گفت که دولت ترامپ دست از حمایت برای توافقات تجاری و اقدامات امنیتی قرن ۲۱ برنداشته است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات پرسش سوالات عجیب باعث می‌شود تا سایرین کمی نگران شوند. شاید آنها آماده مطرح کردن این مشکلات نیستند. اما ما هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جان كري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • (عکس) ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد
  • ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد (عکس)
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟