Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصر الله پژمانفر (نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) با اشاره به مسدود شدن کارت بانکی محمدکاظم کاظمی (شاعر و ادیب افغانستانی مقیم ایران) گفت: متاسفانه امروز در کشور ما نسبت به افراد فرهیخته‌ای که سالیان سال است خدمات زیادی ارائه کرده و می‌کنند، بی‌توجهی‌هایی می‌شود که باعث شرمندگی همه مسئولان در مقابل این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت:مخصوصاً در حوزه مسائل فرهنگی شخصیت‌های زیادی هستند که خدمات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف انجام دادند ولی متاسفانه گاهی از حداقل خدمات رایج برای مهاجران در دنیا محروم هستند.

وی ادامه داد: در دنیا حق استفاده از حساب بانکی، حق رانندگی و بسیاری از خدمات دیگر که امروزه انسان‌ها به آن احتیاج دارند، برای مهاجران رایج است و من به عنوان یک مسئول از این رفتار بی‌دقت که ریشه‌های آن ممکن است عوامل مختلف داشته باشد، اظهار تأسف می‌کنم.

پژمان‌فر بیان کرد: ممکن است مجموعه‌ای این ضعف را به دوش دستگاه‌های دیگر بیاندازد؛ یکی اتباع را مقصر معرفی کند و دیگری بگوید نیروی انتطامی کم‌کاری کرده یا وزارت کشور یا بانک مرکزی ولی مقصر هر که باشد این کار اشتباه در چارچوب نظام جمهوری اسلامی انجام شده که امیدواریم به سرعت رسیدگی و جبران شود.

وی همچنین با اشاره به وضع نجیب مایل هروی دیگر فرهیخته افغانستانی ساکن در ایران گفت: مایل هروی بعد از بیش از ۵۰ سال خدمت در حوزه ادبیات شرایط بدی دارد؛ درحالیکه هیچکس نمی‌تواند ادبیات معاصر فارسی را بدون زحمات ایشان ارزیابی کند ولی همین فرد در بحث اقامت گرفتن با مشکلات زیادی مواجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پیگیری‌های خود برای وضعیت کاظمی و مایل هروی افزود: در دفتر خود در ارتباط با موضوع فرهیختگان مهاجر در کشور، بخش ویژه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم تا افرادی با مشکلاتی از این دست مراجعه کنند تا مسائلشان پیگیری شود.

 محمد کاظم کاظمی شاعر و ادیب افغانستانی که سال‌ها مقیم ایران است و نیز همسرش زینب بیات با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی از مسدود شدن ناگهانی حساب‌های بانکی خود خبر دادند.

 مدتی قبل نیز استاد نجیب مایل هروی(نویسنده، پژوهشگر، نسخه‌شناس، ویراستار و مردم‌شناس افغانستانی سرشناس مقیم ایران) به دلیل بی‌مهری‌ها و مشکلات روحی ناشی از آن مدتی تحت درمان و مراقبت قرار گرفته بود که مجبور به ترک تهران شده و هم اکنون در مشهد ساکن است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)