Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@00:12:17 GMT

کشف گوشت سگ در قصابی غیرمجاز در مشهد!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۳۶۷

کشف گوشت سگ در قصابی غیرمجاز در مشهد!

صبح روز گذشته یک مغازه غیرمجاز قصابی که اقدام به عرضه گوشت مشکوک به سگ کرده بود، در مشهد شناسایی و در این زمینه یک نفر هم بازداشت شد.

صبح روز گذشــته باخبر شــدیم کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان و بازرسان اتحادیه صنف گوشت دامی مشــهد طی کنترل نامحسوس و پوششــی چند روزه از یکی از فروشگاه های عرضه گوشت در خیابان عبادی، پی بردند که در محل به جای عرضه گوشت گوسفندی، گوشت مشکوک به سگ عرضه می شــود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و برای کسب اطلاعات  شدیم، به محض حضور در محل ۹۵بیشتر راهی خیابان عبادی

مشخص شد به جز کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای اتحادیه گوشت دامی، نماینده دامپزشکی و سرگرد فائزی فرمانده کلانتری رسالت نیز در محل حضور دارند. در همین زمینه کارشــناس اتحادیه گوشت دامی در تشریح ماجرا گفت: حدود یک هفتــه ای بود فعالیت واحد متخلف را که هیچ پروانه کسبی هم ندارد زیر نظر گرفته بودیم.

 وی ادامه داد: فروشنده هم که سر در مغازه بنری با عنوان «ران سر دست  هزار تومان!» نصب کرده بود برای تحویل گوشت ها، ۳۶تعاونی از قبل ثبت نام می کرد. باقــری ادامه داد: دو ســه روز هیچ گوشــتی در محل تخلیه نشــد تا اینکه صبح امروز (سه شــنبه) دوباره با عنوان خریدار  ۱۰به محل مراجعه کردیم که فروشــنده عنوان کرد ســاعت گوشت می رسد، پس از آن هماهنگی های لازم با آقای مقدسی کارشناس مســئول معاون بازرسی ســازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان و دکتر کرباسی مسئول واحد نظارت شبکه دامپزشکی مشهد صورت گرفت و در محل منتظر تخلیه گوشت ماندیم.

تلاش همه جوره عامل اصلی برای فرار از قانون!

 کارشــناس اتحادیه گوشــت دامی تصریح کرد: لحظاتی بعد پســر فروشنده که ســوار بر یک وانت پیکان بود به محل آمد و گوشــت ها را که داخل چند کیسه قرار داشت از وانت تخلیه و به داخل مغازه منتقل کرد. به محض رؤیت ماجرا وارد عمل شدیم، اما پسر فروشنده با چاقویی که در دست داشت به سمت ما حمله ور شد، وقتی دید تعداد کارشناسان حاضر در محل زیاد است از محل متواری و در همان حال که از مغازه دور می شد با کنترلی که در دست داشت، کرکره برقی مغازه را فعال کرد تا در مغازه بسته و مانع کشف گوشت ها شود که با این اقدام پدرش در محل گرفتار شد.

کشف لاشه گوشت مشکوک به سگ پشت پاچال!

 کمی بعد هم پدر متهم مجبور شــد کرکره را بالا ببرد که پس از ورود کارشناســان به محل چهار لاشــه گوشت کشف شد.  بررسی های کارشناسی ما روی لاشه ها مشخص کرد که آن ها متعلق به گوسفند نیست و برخی از آن ها مشکوک به لاشه سگ می باشد.   به همین دلیل و برای اطمینان بیشتر لاشه گوشت ها به دامپزشکی منتقل شد. وی افزود: تا به امروز چندین مرحله این محل به عنوان فروشگاه متخلف عرضه کننده گوشت های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، فروش گوشت های کله گاو و سنگدان مرغ با عنوان گوشــت چرخ کرده، مورد اعمال قانون قرار گرفته و صورتجلســه آن هم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در همین خصوص نماینده دامپزشکی هم که در محل حضور داشت به خبرنگار ما گفت: نمونه ها را به دامپزشکی منتقل و کار کارشناســی روی آن صورت خواهد گرفت و پس از آن نتیجه دقیق اعلام خواهد شد. در ادامه پدر متهم که در محل حضور داشت، توسط مأموران کلانتری رسالت بازداشت و به مقر پلیس منتقل شد تا تحقیقات تکمیلی در این راستا صورت پذیرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قصابی غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، مهدی فیضی در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی و روستا‌های گردشگری منطقه و تعدد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.
فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت‌های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می‌دانیم.
در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می‌شناسیم
حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.
وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می‌کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است