Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ندا جعفری: طرح سهمیه‌بندی سوخت موافقان و مخالفان زیادی دارد. در این طرح قرار بر این است تا یارانه بنزین به‌جای خودرو به فرد تعلق گیرد، هنوز طرح سهمیه‌بندی بنزین به مرحله اجرا نرسیده، با این وجود اما و اگرهای بسیاری درباره این طرح شکل گرفته است.

افرادی که توسط خودروهای‌شان معیشت می‌گذرانند خواهان سهمیه بیشتر هستند، اما منتقدان به این طرح می‌گویند در صورت سهمیه بیشتر برای کسب‌وکارهایی که توسط خودروها ایجاد شده است امکان دارد راهی برای سوءاستفاده ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این شکل که افرادی صرفا برای دریافت همین سهمیه وارد سیستم کار شوند. همچنین باید در این میان برنامه برای جلوگیری از فروش بنزین توسط افراد وجود داشته باشد.

دغدغه بسیاری از منتقدان همین موضوع است، و به نظر می‌رسد که این طرح نیازمند یک بررسی همه جانبه است تا راه هرگونه سوءاستفاده در این جریان بسته شود ضمن آنکه احتمال افزایش نرخ سوخت هم وجود دارد و قیمت بنزین یارانه‌ای و قیمت بنزین آزاد و همچنین مقدار سهمیه‌ای که هر ماه به افراد تعلق می‌گیرد جزو پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار در این طرح به‌شمار می‌رود.

بیژن حاج محمدرضا رییس اتحادیه جایگاه‌دارن سوخت کشور در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره طرح تخصیص یک لیتر بنزین به هر ایرانی می‌گوید: از زمان اجرای این طرح ما مخالفت خود را با آن اعلام کردیم و دلایل مخالفت خود را هم به آقایان مطرح کردیم.

او ادامه می‌دهد: شاید این طرح برای جمعیت ۵۰۰ میلیونی می‌توانست مناسب باشد، اما برای جمعیت ۸۰ میلیونی ایران طرح خوبی نیست و اگر واقعا هدف کمک به مردم است باید طرح‌های دیگری در نظر گرفته شود، زیرا اختصاص یک لیتر بنزین و مراجعه مردم به جایگاه‌ها برای دریافت یارانه روش درستی نیست و جایگاه‌ها نمی‌توانند این سرویس را ارائه دهند.

حاج محمدرضا می‌گوید: به جای ارائه این طرح بهتر بود آقایان یارانه را به سمت ساخت کارخانه‌ها و فعالیت‌های عمرانی می‌بردند به اعتقاد بنده اختصاص یارانه از زمان آقای احمدی‌نژاد اشتباه بود. این طرح مانند این است که به هر ایرانی بابت هر لیتر آب پول نقد بپردازیم!

رییس جایگاه داران سوخت کشور با تاکید بر اینکه این طرح با مشکل روبرو می‌شود ادامه می‌دهد: این طرح از ابتدا غلط بود و به جز دلالی ثمر دیگری ندارد، زیرا هر نوع محدودیتی رانت را همراه خود می‌آورد و آقایان تنها پشت شعار‌های بنزینی به دنبال ژست‌های جناحی خود هستند. هم اکنون در کل کشور ۴ هزار جایگاه بنزین وجود دارد و نباید تصمیمات وزیر نفت یک طرفه باشد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یارانه سوخت یک لیتر بنزین هر ایرانی یک لیتر بنزین سهمیه بنزین روزانه افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت سوخت سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟

خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 دارای ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۲۴ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی با قدرت ۱۲۰ کیلووات و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و محرک آن فقط به چرخ‌های جلو ارسال می‌‎‏شود؛ شرکت سازنده اعلام کرده است که این خودرو از ۷.۷ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند.

ظرفیت مخزن سوخت خودرو سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۲۴ معادل ۴۷ لیتر است و به بنزین بدون سرب RON 95 نیاز دارد؛ طول و عرض این خودرو به ترتیب ۴۴۵۰ و ۱۸۷۰ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۶۲۹ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۶۷۵ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو ۴۰۷ لیتر است، اما زمانی که صندلی‌های عقب تا می‎‌شود ظرفیت آن به ۱۱۰۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب است، از دیگر مشخصات آن نیز می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو هالوژن، نور بالا خودکار، چراغ‌های LED در روز، چراغ‌های مه‎‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو خودکار، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، نمایشگر ۸.۰ اینچی و ترمز دستی برقی اشاره کرد، این خودرو در رنگ‌های سفید، آبی، خاکستری و مشکی عرضه می‌‎شود.

کد خبر 747751

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت