Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهرام بهروش ‍‍ ‍‍ رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت: از دیرباز ‌آدمی برای رهایی از غم و‌اندوه به دنبال یافتن شیوه ای برای شادی و تخلیه انرژی بوده و هست؛ بدین منظور بازی را اختراع کرد بازی ها شامل روش ها،تعداد و‌ شرایطی هستند که قوانینِ آنها توسط همین جویندگان شادی وضع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان  کرد:البته مزایای ورزش نیز بر کسی پوشیده نیست و تندرستی مهمترین حاصل این فعالیت پر خاصیت است.

بهرام بهروش ‍‍ ‍‍ رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت: فعالیتی که هم بازی باشد و ‌هم ورزش تنها در رشته های تعریف شدهٔ هیئت روستایی و بازی های بومی محلی گنجانده شده که ریشه در فرهنگ و سنن قدیمی اقوامی دارد که توجه به آیین سنتی و‌اخلاق مداری را برای تمامی اقشار جامعه توصیه می کند.

وی افزود: با پژوهش درباره تاریخچه هر یک از بازی های بومی محلی در می یابیم که طراحی هر کدام از آنها روایتگر یک سنت،فرهنگ و‌بازی می باشد که در دهه های اخیر مغفول مانده است.

وی  گفت:همان طور که می دانید یکی از راه های حفظ سنن و فرهنگ دیرین یادآوری آنها برای نسل گذشته و آموزش آن به نسل جدید است.

وی افزود: تغییر سلایق،فاصله گرفتن نسل ها،زندگی پرسرعت در جامعه کنونی که با زندگی ماشینی عجین شده به نوعی شادی واقعی را از مردم گرفته و شاید یکی از تکه های مفقودشده پازل زندگی های پرتلاطم امروزه «شادی» باشد.

وی گفت: از این رو فدراسیون هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به دنبال راه حلی برای روزمرگی ها و افزایش سلامت جسمی که به تبع سلامت روانی را در پی دارد سالانه اقدام به برگزاری المپیاد ورزشی کرده است که کمترین فایده آن افزایش پیوند نسل ها و گذراندن اوقاتی خوش برای شهروندان گرامی خواهد بود.

 وی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اختتامیه المپیادورزشی محلات روستایی قهرمانی استان در روز پنج شنبه مورخه۹۷/۱۱/۴از ساعت ۹/۳۰در استادیوم آزادی سالن شهید بهشتی برگزار می شود و از عموم مردم دعوت می شود تا با حضور ارزشمند خود رونق بخش این مراسم باشند.



انتهای پیام/ز


اختتامیه المپیادورزشی محلات روستایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنجال ورزشی حاشیه ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، ماشاالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص نحوه شروع همکاری خود با سریال «نون خ» و چگونگی آشنایی با سعید آقاخانی گفت: آقای سیروس میمنت که از قدیم باهم دوستی داشتیم به همراه آقای مصطفی تنابنده برای تست بازیگری و انتخاب بازیگر به کرمانشاه آمده بودند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰۰ نفر برای تست بازیگری به تالار انتظار کرمانشاه آمده بودند که در آن روز سیروس میمنت با من تماس گرفت و برای تست بازیگری رفتم و در همانجا نقش عموکاووس بر شانه من نشست.

وروایی تصریح کرد: برای این نقش ۱۰ نفر انتخاب شده بودیم که تا مرحله نهایی و آمدن به تهران ۹ نفر دیگر ریزش کردند و من با رهنمودهای آقای سعید آقاخانی و تلاش خودم نقشی را اجرا کردم که امیدوارم به دل مردم نشسته باشد.

بازیگر نقش عمو کاووس در خصوص نوع مواجهه مردم در کوچه و خیابان گفت: مردم هروقت مرا می‌بینند مدام عکس میگیرند و محبت نشان می دهند و تمایل دارند در مورد «نون خ» صحبت کنند و ابراز علاقه کنند.

ماشاءالله وروایی متولد سال۱۳۲۹ در کرمانشاه است. او رسکیومن(سرمتخصص نجات هوایی) و سرهنگ بازنشسته هوانیروز ارتش بوده و از نوجوانی در نمایش‌های دبیرستانی فعالیت داشته و بعد از ورود به ارتش در دانشگاه افسری نیروی هوایی تحصیلات خود را گذرانده است.

وی کار خود را در کادر پرواز و در کارهای نمایش و هنر آغاز کرده‌است. همزمان دوره‌های رنجر، کوهستان، دوره دریا، باتلاق و جنگل را گذرانده و کماندو شده است.

لازم به ذکر است با اتمام نون‌خ۲ یوسف قربانی، فرمانده وقت هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، از او به‌خاطر بازی در این سریال تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229623 برچسب‌ها کرمانشاه سریال

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق