Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شاهد لجام‌گسیختگی شدید در بازار و عدم نظارت دولت بر این شرایط هستیم، گفت: برای کاهش قیمت کالا‌ها به طرح و قانون جدید نیاز نداریم بلکه دولت باید به وظیفه نظارتی‌اش عمل کند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند افزایش قیمت کالا‌ها علیرغم کاهش نرخ ارز و عدم نظارت دولت در این زمینه، اظهار داشت: امروز شرایط بازار شرایط نابسامانی است، در اثر آن فضای روانی افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته، به یک باره نرخ کالا‌ها و خدمات در بازار به شدت افزایش یافت و حتی اجناسی که با ارز‌های با نرخ پایین تولید یا خریداری شده بود، با نرخ ارز جدید به بازار عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: انتظار این است وقتی نرخ ارز در کشور کاهش می‌یابد، نرخ کالا‌ها و خدمات هم باید کاهش یابد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

نقوی تصریح کرد: در حالی که ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای بسیاری از کالا‌ها اختصاص می‌یابد، اما همچنان کالا‌ها با نرخ ارز ۱۸ و ۱۹ هزار تومانی به مردم عرضه می‌شود که نشان دهنده لجام‌گسیختگی شدید در بازار و همچنین عدم نظارت دولت بر این شرایط است.

وی همچنین گفت: ما در کشور دارای دستگاه‌های عریض و طویل نظارت بر بازار هستیم، ولی گویا این دستگاه‌ها خودشان نمی‌خواهند بر این شرایط نظارت کنند.

نقوی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های مربوطه مجلس مانند کمیسیون اقتصادی پیگیر شرایط نابسامان بازار هستند و از طرفی نمایندگان مجلس نیز در تذکرات و نکته‌هایشان این موضوع را پیگیری می‌کنند، اما برای کنترل و کاهش قیمت کالا‌ها نه به طرح و نه به قانون جدید نیاز داریم بلکه دولت باید به وظیفه نظارتی‌اش بر این روند عمل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی