Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:32:32 GMT

تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای غیر نقد تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۴۸۸

تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای غیر نقد تا پایان سال

رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش خصوصی به دنبال کسب سود مشروع است و حوزه مدیریت شهری نیز به دنبال کمک گیری این ظرفیت مردمی برای کاهش آثار و تبعات ناشی از کمبود منابع مالی است و باید بسترهای لازم برای این امر، فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سيد حسن رسولي » با اشاره به معضلات شهرداري تهران گفت: شهرداری تهران از منظر مسائل و مشکلات درون سازمانی با دو چالش جدی عدم تعادل منابع و مصارف مالی، میزان بدهی هاي هنگفت و نيز  ساختار سازمانی متورم و ناكارآمد كه سبب شده امروز چرخ مديريت شهري به كندي حركت كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رييس كميته منابع انساني شوراي اسلامي شهر تهران افزود: با توجه به این دو مشکل در قالب برنامه سوم توسعه شهر تهران که اخیرا مراحل بررسی و تصویب آن در صحن علنی به پایان رسید، در قالب احکام و سیاست های دوره جدید كه از سوي  شورای اسلامی شهر تهران تصويب شده است در مواد  و تبصره های گوناگون، شهرداری بعضا موظف و در برخی محور ها مجاز شد که برای انجام برخی از ماموریت های قانونی خویش و نیز به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام توسعه شهری و همچنین شناسایی و تعریف پروژه های جدید با استفاده از بخش خصوصی اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

نايب رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با بیان اینکه  امروز مشارکت بخش خصوصی در تامین زیر ساخت های بخش های گوناگون از قبیل مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی ( شامل حمل و نقل ریلی ، اتوبوسرانی و سایر مد های حمل و نقل عمومي ) و نیز اتمام پروژه های نیمه تمام مي تواند ياري رسان مديريت شهري شود و لذا شورای اسلامی شهر تهران به عنوان پارلمان شهري  خود را موظف دانست با فرصت دانستن ظرفیت بخش خصوصی بستر لازم برای مشارکت آن را فراهم آورد.

 

رسولي معتقد است؛ بخش خصوصی هنگامی تمایل  ورود به عرصه های سرمایه گذاری شهری پیدا می کند که  مرجع مربوطه یعنی مدیریت شهری از نگاه واقع بینانه، علمی و اقتصادی بستر های لازم براي ورود اين ظرفيت را فراهم کند که در صورت حضور آنان در ماموریت های 6 گانه هر دو طرف در قالب قراردادهای مشارکتی منعقده منافع و دستاورد های مورد نظر خویش را به نحو مطلوب و براگیزاننده تامین کنند.

 

نايب رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه سخناش با تاکید براینکه بخش خصوصی به دنبال کسب سود مشروع است گفت: حوزه مدیریت شهری نیز به دنبال کمک گیری این ظرفیت مردمی برای کاهش آثار و تبعات ناشی از کمبود منابع مالی ،  لذا یک رابطه مبتنی بر سود  برد - برد این امکان را مي تواند فراهم آورد.

 

رييس كميته منابع انساني شوراي اسلامي شهر تهران همچنين يادآور شد: برنامه 5 ساله سوم که در صحن شورا به تصویب رسید به هیات تطبیق داده شده و به محض تاييد آن و ابلاغ شورا به شهرداري  به عنوان یک سند بالادستی براي لايحه  بودجه سال 98 شهرداري تهران تعیین مسیر خواهد کرد.

 

نايب رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از آنجا که بودجه سال 98 شهرداري تهران برشی یک ساله از برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران  است تلاش خواهیم کرد مواد و تبصره ها و ردیف های مرتبط با تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای ورود به پروژه های مشارکت های شهری را  دقیق تر و عملیاتی تر پیش بینی کنیم تا شهرداری بتواند بر اساس برنامه سوم توسعه ، بودجه 98 اجرا كند.

 

سيد حسن رسولي در ادامه اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در حوزه ماموریت های 6 گانه حضور بخش خصوصی سبب خواهد شد تا هزینه هایی را که باید از منابع  شهرداری تامین شود از سوی بخش خصوصی صورت گیرد و به نوعی ما با کاهش هزینه ها مواجه خواهیم شد که از این به عنوان درآمد تعبیر می شود.

 

عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: امروز آنچه که باید مورد تاكيد و اهميت مديريت شهري تهران باشد اين است كه  به دنبال جلب و جذب سرمایه بخش خصوصی در پیشبرد اهداف، ماموریت ها  و کمک به پروژه های نیمه تمام و نیز اجراي پروژه های ضروری و جدیدالاحداث باشيم.

 

سيد حسن رسولي همچنين با اشاره به وضعيت درآمدي شهرداري تهران در سال 97 گفت: بر اساس گزارش در آمدی هفت دوازدهم که در حال حاضر در دسترس بنده مي باشد  در حوزه درآمدهاي  نقد بالغ بر 85 درصد درآمد ها محقق شده است ولي در حوزه غیر نقد که 25 درصد درآمد های شهرداری را شامل می شود در 6 ماهه نخست کمتر از 10 درصد تحقق داشتیم که با تمهیداتی که صورت گرفته است امیدواریم تا پایان اسفند ماه میزان تحقق درآمد غیر نقد به 50 درصد  افزایش پیدا کند.

 

به نقل از معاونت ارتباطات و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران، وي ادامه داد: پيش بینی ما این است که در بودجه سال 97 با کسري بودجه مواجه شویم که البته بعید می دانم رقم آن بیش از 2 هزار میلیارد تومان بشود.

 

رييس كميته منابع انساني شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اين وضعيت نشان مي دهد كه بايد هرچه بيشتر بستر هاي لازم براي استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي در مديريت شهري را فراهم كنيم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت زهرا س مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر مشارکت بخش خصوصی شورای شهر تهران پروژه های نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان

تین نیوز

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طه سمیعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان یک هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان دو هزار و ۵۹۶ تن بوده که سه هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی، جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی، هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده اند، اضافه کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال