Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:03:48 GMT

روزهای سخت سلطانی فر در معاونت مطبوعاتی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۴۹۱

روزهای سخت سلطانی فر در معاونت مطبوعاتی

حضور سلطانی فر در روزهایی که معاونت مطبوعاتی با مشکلات مختلفی از جمله بحران کاغذ و کمبود بودجه دست و پنجه نرم می کرد موجب شد بسیاری از برنامه های او از جمله حمایت از خبرنگاران به سرانجام نرسد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان، «محمدسلطانی فر» که مدت کوتاهی بر مسند یکی از مهم ترین معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه زد، به یکباره تصمیم گرفت پس از یکسال از این سمت استعفادهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

او دانش آموخته دکتری روزنامه نگاری از دانشگاه علوم و تحقیقات است و عضو هیات علمی همین دانشگاه است. او پیش از حضور در معاونت مطبوعاتی سابقه مدیر مسئولی چند روزنامه از جمله« تهران تایمز»، « ایران نیوز»، «صبح اقتصاد» را در کارنامه کاری خود داشته است. سلطانی فر پس از حضور در معاونت مطبوعاتی اعلام کرد «زیان آور شناختن حرفه خبرنگاری» یکی از اولویت های اصلی او در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است. او همچنین از وعده های دیگری همچون حمایت و ارائه خدمات و تسهیلات بیمه های تامین اجتماعی، تکمیلی، ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران واجد شرایط  و به حداقل رساندن دغدغه های اهالی رسانه  گفت و اعلام کرد او در معاونت مطبوعاتی برای تحقق این حقوق تلاش خواهد کرد.
 
 
شنیده ها حاکی از این است که طبق اعلام برخی رسانه ها دخالت‌های برخی مسولان وزارتخانه در امور معاونت مطبوعاتی و عدم تخصیص یارانه مطبوعات و بدقولی سازمان برنامه و بودجه دلایل استعفای محمد سلطانی فر از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است.
 
 
یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که در زمان حضوراو  در معاونت مطبوعاتی رخ داد  برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات بود، این خبر اما تا روزهای نزدیک به زمان هر ساله  برگزاری نمایشگاه اعلام نشد و با وجود پیگیری های فراوان خبرنگاران و اهالی رسانه این خبر به صورت رسمی از معاونت مطبوعاتی اعلام نشد تا در نهایت وزیر ارشاد در گفت و گویی در حاشیه یکی از برنامه ها اعلام کرد نمایشگاه به طور قطعی برگزار نخواهد شد و ابراز امیدواری کرد این عدم برگزاری در سال های آینده تداوم پیدا نکند. بعدها البته اخباری مبنی بر ادغام نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه رسانه های دیجیتال شنیده شد که آنهم عملی نشد و حتی برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز در آبان ماه امسال منتفی شد. محمد سلطانی فر بعدها دلیل برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات را مشکلات اقتصادی نامید، همان دلیلی که از ابتدای شنیدن خبربرگزار نشدن نمایشگاه ( به دلیل شرایط موجود کشور) به ذهن همه خطور کرده بود.


 
به گزارش شبستان، اگرچه بحران کاغذ مدت ها بود که گریبان گیر جامعه مطبوعاتی بود اما به نظر می رسد دوران حضور سلطانی فر در معاونت مطبوعاتی همزمان شد با به اوج رسیدن بحران کاغذ  یا بهتر است بگوییم بحران مطبوعات در کشور، خبر تعطیلی بسیاری از روزنامه های سراسری یا محلی، کم کردن صفحاتشان یا سیاه و سفید کردن صفحات برای کم کردن هزینه ها از غم انگیزترین اخباری بود که در دوران حضور او در معاونت مطبوعاتی شنیده شد. شاید یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی سلطانی فر رسیدگی و سروسامان دادن به بازار کاغذ بود، او که جلساتی با عنوان کمیته ساماندهی بحران کاغذ مطبوعات برگزار کرد تا به موضوع واردات و کمبود کاغذ نظارت داشته باشد، او در توئیتی اعلام کرد:«تولید کاغذ روزنامه از روزنامه باطله و دیگری حمایت از تولید کاغذ از سنگ ٢٠هزار تن کاغذ نیز به عنوان دخیره استراتژیک توسط وزارت ارشاد پیش‌بینی شده است.» اما بعدها او در گفت و گویی از وزارت صندت و معدن گلایه کرد و گفت وقتی پیگیر موضوع واردات کاغذ با ارز دولتی توسط اشخاص مجهول الهویه شدیم این وزارت خانه گفت ما کاغذ را وارد می کنیم و مسئولیت با خودمان است و لطفا دخالت نکنید.
 
 
شاید حضور سلطانی فر در روزهایی که این معاونت با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کرد کمی او را دلسرد ساخت، کارهایی که دلش می خواست به سرانجام برساند اما نشد و  وعده هایی که به ویژه به خبرنگاران داده بود و محقق نشد.  


 
او توجه ویژه ای به مطبوعات استانی داشت و بارها جلسات مختلفی  در استان ها برگزارکرد اما در تهران و برای اهالی رسانه تنها به برگزاری یک نشست خبری بسنده کرد.


 
به گزارش شبستان یکی دیگر از اقداماتی که در زمان حضور سلطانی فر در معاونت مطبوعاتی رخ داد واگذاری بیمه خبرنگاران به رسانه ها و مطبوعات و ومعاف کردن معاونت مطبوعاتی از این موضوع بود. سلطانی فر حالا از این سمت استعفا داده و گویا تصمیم دارد به تدریس بازگردد تا شاید آرامش روزهای طوفانی خود را در معاونت مطبوعاتی ، در دانشگاه  پیدا کند.

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت زهرا س مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر تسهیلات خبرنگاران بحران کاغذ بیمه خبرنگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

درحالی حدود ۳ ماه از امضای قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن می‌گذرد که تاکنون اقدامی برای بهره‌مندی از این فرصت صورت نگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن امضا شد. در آن مراسم سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که شاهد اراده دولت برای توسعه مسکن هستیم، گفته بود: با قرارداد امروز شرایط بسیار خوبی برای خدمتکاری به فعالان بخش مسکن فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با منافع حاصل از این سپرده‌گذاری از نرخ‌های سود مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که صندوق توسعه ملی چنین سپرده گذاری انجام می‌دهد، افزود: از این قرارداد برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم. این حاصل کار ارزشمند دولت، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است و مجدانه به دنبال توسعه ساخت‌وساز مسکن هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

 حسینی یادآور شد: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاست‌های دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 3 ماه از امضای این تفاهمنامه در ساختمان صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز اقدامی برای بهره‌مندی بانک مسکن از این فرصت صورت نگرفته است.

این‌گونه پیداست که مدیران بانک مسکن پلن مشخصی برای اجرایی شدن قرارداد مذکور ندارند، گرچه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی همچنان پیگیر سپرده‌گذاری مذکور با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در ادامه آن طرح‌های حمایتی دولت در بخش مسکن است.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی قرار است صندوق ملی 2 میلیارد دلار در بانک‌ مسکن سپرده گذاری کند. نرخ سود این سپرده 2 درصد بوده و بانک مسکن موظف است با نرخ‌های مرسوم آنرا به متقاضیان اعطا کرده و 3 سال بعد منابع مذکور را به صندوق توسعه ملی برگرداند. از‌ محل سودارزی این سپرده گذاری بانک‌ مسکن نسبت به پرداخت وام ارزان‌تر و کاهش‌ نرخ سود برای بخش مسکن اقدام‌ خواهد‌ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!