Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@02:26:19 GMT

رفع تصرف بیش از ۱۶ هزار مترمربع از موقوفات سردشت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۵۳۶

رفع تصرف بیش از ۱۶ هزار مترمربع از موقوفات سردشت

رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 موقوفه به مساحت 16 هزار و 132 مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: ارزش این تعداد موقوفات رفع تصرف شده بر اساس گزارش کارشناسان 13 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمسی بیان کرد: هشت هزار مترمربع باغ انگور، هشت هزار مترمربع زمین کشاورزی، 2 باب مغازه سه دهنه با متراژ 12 مترمربع، یک باب ساختمان مسکونی 2 طبقه به متراژ 120 مترمربع در داخل شهر سردشت به همراه یک مغازه تجاری از جمله موقوفات بازپس‌گیری شده است.
وی اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی اراضی و املاک موقوفه در مناطق شهری و روستایی و حل مشکلات تصرف این اماکن در مجموعه حقوقی، گزارش‌های رسیده در این خصوص طبق اسناد بررسی و مطابق آن‌ها اقدام می‌شود.
️رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: رفع اختلاف‌های اراضی موقوفه با نشست‌های شورایی و ریش‌سفیدان در مناطق روستایی و شهری با همدلی و تفاهم حل و فصل می‌شود.
وی با تأکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به جای گذاشته و این اداره بر خود لازم می‌داند که جهت حفظ و صیانت از آن‌ها تلاش کند.
شمسی از مردم شهرستان خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند، مقابله کرده و حامی موقوفات باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سردشت موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا دو جوان متخلف ۳۰ و ۳۵ ساله دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • واژگونی رانا در شهرستان اردل با پنج مصدوم
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد