Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- واکنش ها به نشست ورشو از شکست اين ائتلاف ضدايراني حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ وزارت امور خارجه روسيه تاکيد کرد نشست ورشو به منزله تلاش آمريکا براي جمع کردن همه دشمنان ايران و ايجاد شرايطي به منظور فروپاشي توافقنامه هسته اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امور خارجه روسيه بر مخالفت با خط مشي فعلي دولت آمريکا براي تبليغ و تحريک کشورها عليه ايران تاکيد کرد.
وزارت امور خارجه روسيه در واکنش به تلاش آمريکا براي برگزاري نشستي در ورشو، درباره ادامه تلاش آمريکا براي تحميل منافع يکجانبه ژئوپلتيک واشنگتن به منطقه ابراز نگراني کرد.
وزارت امور خارجه روسيه همچنين اعلام کرد اين کشور در نشست ورشو که قرار است به ابتکار آمريکا برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
اين وزارتخانه تاکيد کرد نشست ورشو درباره خاورميانه، همه مشکلات منطقه را شامل نمي شود و مناقشه عربي- اسرائيلي را ناديده مي گيرد.

انتقاد شديد روسيه از نشست ضدايراني ورشو
سفير روسيه در سازمان ملل ضمن انتقاد شديد از برگزاري «نشست ورشو» آن را «ساده‌انگارانه» توصيف کرد.
سفير روسيه در سازمان ملل متحد سه شنبه شب در سخناني، برگزاري نشستي در روزهاي آينده با همکاري لهستان و آمريکا را به دليل تمرکز صرف بر «ايران» ناکارآمد توصيف کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «واسيلي نبنزيا» سفير روسيه در سازمان ملل متحد طي سخنراني در شوراي امنيت سازمان ملل متحد تأکيد کرد که نشست ورشو به خاطر تمرکز صرف بر يک کشور و شکست در رفع تنش بين اسرائيل – فلسطين، در افزايش امنيت منطقه موفق نخواهد شد .
واسيلي نبنزيا گفت: «تلاش براي ايجاد نوعي ائتلاف‌ نظامي در منطقه از طريق برگزاري چنين همايش‌هايي و تمرکز بر رويکردهاي ساده‌انگارانه و يکجانبه‌نگري که به طور واضح به ايران ارتباط دارند، نتايج معکوس به بار مي‌آورند.»
مقام ارشد روسيه که کشورش دعوت براي شرکت در اين نشست را رد کرده، افزود: «چنين اقداماتي چشم‌اندازها براي يافتن يک معماري امنيتي واقعي براي منطقه را از بين مي‌برد.»
واسيلي نبنزيا در اين سخنراني اظهار داشت: «چرا ايران به عنوان يکي از مهمترين و بزرگترين کشورهاي منطقه به اين نشست دعوت نشده است؟»

عقب‌نشيني آمريکا از تمرکز ضدايراني نشست لهستان
نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد در جلسه شوراي امنيت اين سازمان روز سه‌شنبه از اظهارات وزير خارجه اين کشور درباره تمرکز نشست ورشو بر مسائل ضدايراني عقب‌نشيني کرد.
 «جاناتان کوهن»، نماينده موقت آمريکا در سازمان ملل متحد نيز در جلسه روز سه‌شنبه شوراي امنيت از ادعاهاي قبلي دولت کشورش درباره تمرکز ضدايراني نشست لهستان عقب‌نشيني کرد.
در شرايطي که کشورهاي زيادي اعلام کرده‌اند در نشست لهستان شرکت نخواهند کرد و يا وزراي خارجه خود را به آن ارسال نمي‌کنند، کوهن گفت: «اين هم اهميت دارد که به صراحت بگوييم که محور اين نشست چه چيزهايي نخواهد بود. [اين جلسه]، محفلي براي طرح دعوي مجدد درباره صلاحيت‌هاي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نيست.»
وي در بخشي از سخنان خود گفت: «در حالي که نگراني‌هاي خود را درباره برجام به صراحت ابراز کرده‌ايم، به تصميم ساير کشورها براي حمايت از آن احترام مي‌گذاريم. ضمن آنکه [اين نشست] محفلي براي بدنام کردن ايران يا حمله به آن کشور نيست. آقاي رئيس‌، در واقع، وزير امور خارجه آمريکا راهبردي آشکار براي رسيدن به توافق جامع جديد با ايران اعلام کرده است.»
نماينده آمريکا اضافه کرد: «دستور کار اين جلسه موارد زير را شامل مي‌شود: بحث درباره بحران‌هاي بشري در سوريه و يمن، برگزاري جلساتي درباره توسعه موشکي، افراط‌گرايي و امنيت سايبري.»

هشدار جدي ايران به لهستان
معاون وزير خارجه گفت: دولت لهستان بايد نيات واقعي آمريکا را از کنفرانس پيش رو درک کند و متوجه عواقب آن باشد.
معاون وزير خارجه لهستان که در راس هيات سياسي به منظور گفتگو و مذاکره با معاون سياسي وزارت امور خارجه کشورمان وارد تهران شده است، با عراقچي در ارتباط با کنفرانس به اصطلاح صلح و امنيت خاورميانه که با همکاري مشترک لهستان و آمريکا در ورشو برگزار خواهد شد، ديدار و گفتگو کرد.
معاون وزير خارجه لهستان با اشاره به سابقه بسيارخوب مناسبات دوجانبه و تاکيد مجدد بر حمايت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاري نشست ورشو اظهار داشت: در اين کنفرانس پيشبرد صلح و امنيت در خاورميانه در کليت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هيچ وجه عليه هيچ کشوري از جمله جمهوري اسلامي ايران نخواهد بود.
وي تاکيد کرد: لهستان معتقد است ايران بعنوان يکي از بازيگران مهم خاورميانه نقش موثري در شکل گيري تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاري اين کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ايران اجازه نخواهد داد تا عليه ايران اقدامي صورت گيرد.
عراقچي هم تاکيد کرد: بحران خاورميانه در اشغالگري رژيم صهيونيستي ريشه دارد و اصلي ترين مشکل منطقه رژيم صهيونيستي و سياست هاي غاصبانه و سرکوبگرانه آن است لذا تا زماني که مردم فلسطين به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روي آرامش به خود نخواهيد ديد. اينکه چنين موضوع مهمي در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده يک سويه بودن اين کنفرانس است و معلوم است که آمريکا اهداف ديگري را از برگزاري آن دنبال مي کند.
عراقچي افزود: مشکل ديگر منطقه سياست هاي ماجراجويانه دولت آمريکاست. در حالي که آمريکا در صدد نابودي برجام به عنوان تنها محصول ديپلماسي و مذاکره در اين منطقه حساس است، چگونه مي تواند ادعا کند که در پي حل مشکلات اين منطقه است؟! معاون سياسي وزارت امور خارجه با غيرقابل قبول دانستن علل دولت لهستان در همراهي با دولت آمريکا در برگزاري کنفرانس ورشو تصريح کرد: دولت لهستان بايد نيات واقعي دولت آمريکا از اين کنفرانس را درک کند و متوجه عواقب آن باشد.
عراقچي در پايان تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره به دنبال برقراري صلح و امنيت در منطقه بوده و اين را در مبارزه با گروههاي تروريستي همچون داعش به اثبات رسانده است اما اجازه ائتلاف سازي عليه منافع خود را به هيچ کشوري در منطقه يا خارج از آن را نخواهد داد.

رئيس مجلس؛ عظمت جمهوري اسلامي در منطقه را نمي‌توان حذف کرد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست صبح امروز با اعضاي ستاد برگزاري مراسم چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي نشست ورشو و نشست هاي مشابه را کنفرانس بازي توصيف کرد و اظهار کرد: آنها نمي توانند انقلاب را حذف کنند و جمهوري اسلامي استراتژي بسيار روشن و دقيقي را از زمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري پيموده و منزلت ملت ايران که محب اهل بيت(ع) هستند و اين امر در زمان رژيم شاه بسيار نزول پيدا کرده و باعث شده بود به چشم تحقيرآميز به ايران بنگردند، اصلاح شد.
وي يادآور شد: رژيم شاه اتحاد عرب ها عليه اسرائيل را برهم زده بود البته در حال حاضر کشورهاي عربي مشي خود را تغيير داده اند اما آن زمان جلوي اسرائيل ايستاده و حتي چند جنگ با آنها داشتند اما رژيم شاه با اسرائيل ارتباط داشت و با آنها نفت مبادله مي کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: درست است که دشمنان عليه ايران صحبت کرده و درباره مسائل موشکي دخالت مي کنند اما مي دانند ايران در منطقه عظمتي دارد که نمي توان آن را حذف کرد همچنين دستاوردهايي در حوزه نظامي و دفاعي داشته ايم که گفته شد نمايشگاه هايي در اين زمينه برگزار مي شود لذا اتکاي دفاع بر توليدات داخلي بسيار مسأله مهمي است.

ائتلاف ورشو محکوم به شکست است
آمريکا مي‌داند برخي کشور‌هاي عربي دعوت شده به کنفرانس ورشو از جنگ با محور مقاومت حمايت نمي کنند.
راي اليوم نوشت: بر اساس محاسبات منطقه‌اي و بين المللي، نشست بين المللي ورشو عليه ايران همچون ائتلاف‌هاي سابق عليه ملت‌هاي عرب، محکوم به شکست است.
روزنامه الکترونيکي راي اليوم که از لندن به روز مي‌شود در يادداشتي به قلم محمد النوباني نوشت: مي‌توان گفت دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا از صميم قلب اميدوار است در نشست بين المللي ورشو -که قرار است در روز‌هاي سيزدهم و چهاردهم فوريه در لهستان با حضور بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل برگزار شود- نه تنها از تشکيل ناتوي عربي خبر دهد تا به گفته مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا (در مصاحبه اخيرش با راديو سوا و فاکس نيوز آمريکا) باعث اعمال فشار آمريکا بر ايران شود، بلکه کشور‌هاي شرکت کننده در نشست ورشو را وارد جنگ عليه  محور مقاومت به نيابت از آمريکا و اسرائيل يا با همکاري آن‌ها با خون و پول کشور‌هاي عربي کند.
اما در عين حال، آمريکا مي‌داند برخي کشور‌هاي عربي دعوت شده به اين کنفرانس نظير مصر، اردن و چه بسا عمان، کويت و حتي قطر از اعزام نيروي نظامي براي شرکت در جنگ عليه محور مقاومت خودداري خواهند کرد، زيرا يا مي‌دانند اين کار بي فايده است يا اين که به علت مخالفت‌هاي مردمي با حضور در چنين جنگ‌هايي که در گذشته هزينه‌هاي سنگيني در بر داشت، از انجام آن امتناع مي‌کنند.
اين درحاليست که کشور‌هاي ديگري نظير عربستان سعودي و امارات از سال‌ها پيش درگير جنگ‌هاي بيهوده و شديدي در يمن هستند و نمي‌توانند جنگ با انصارالله را يکسره کنند، حوثي‌هايي که در مقايسه با سلاح‌هايي که محور مقاومت در اختيار دارد، سلاح‌هايي همچون اسباب بازي در اختيار دارند. در نتيجه امارات و عربستان سعودي ميليون‌ها بار درباره ورود به ماجراجويي نظامي جديد که از نظر نظامي قوي و مقتدر است فکر مي‌کنند، زيرا ممکن است اين بار نابود و از نقشه ناپديد شوند و به همين علت ترجيح مي‌دهند در سکوت به ترامپ باج و ماليات دهند تا خود را از شر واشنگتن و نَه ايران و محور مقاومت که هيچ گاه هيچ کشوري را در خليج فارس تهديد نکرده است، محافظت کنند.
آنچه اوضاع را براي دولت ترامپ به منظور ايجاد ائتلاف بين المللي ضد ايران پيچيده مي‌کند، چيزي است که روزنامه وال استريت ژورنال چاپ آمريکا ديروز به نقل از منابع آگاه نوشت و تاکيد کرد برخي کشور‌هاي اروپايي به همراه فدريکا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا به علت شفاف نبودن اهداف برگزارکنندگان نشست ورشو از يک سو و تصور کشور‌هاي اروپايي مبني بر اينکه برگزاري اين نشست در ورشو با هدف تفرقه در اروپاست، در نشست ضد ايراني ورشو مشارکت نخواهند کرد.
با توجه به اطلاعات موجود، کنفرانس ورشو با شعار مقابله با خطر ادعايي محور مقاومت به جاي خطر ادعايي کمونيسم، تداعي کننده جنگ سرد بين پيمان ورشو و پيمان ناتو است و دولت ترامپ خواهد توانست براي تحقق دو هدف اصلي يعني عادي سازي روابط کشور‌هاي عربي با اسرائيل با پوشش بين المللي و همچنين سوء استفاده از اين نشست براي گرفتن درآمد‌هاي نفتي کشور‌هاي عربي از طريق امضاي قرارداد‌هاي تسليحاتي سنگين يا سرمايه گذاري‌هاي آن‌ها در آمريکا، از اين نشست بهره برداري کند.
برگزاري کنفرانس ورشو همچنين نوعي تحقير براي روسيه است، زيرا اين کنفرانس نزديک مرز‌هاي روسيه برگزار مي‌شود و مصالح اين کشور در اروپا را از طريق استقرار سپر موشکي و ... تهديد مي‌کند و همچنين به طور ضمني باعث تهديد منافع روسيه در خاورميانه مي‌شود زيرا هر گونه تضعيف ايران باعث تضعيف نفوذ روسيه در خاورميانه و در نتيجه تضعيف اعتبار بين المللي روسيه خواهد شد.
اين در حاليست که بر اساس محاسبات منطقه‌اي و بين المللي، ائتلاف جديد همچون ديگر ائتلاف‌هاي خصمانه که ملت‌هاي عربي را هدف قرار داده بود، محکوم به شکست است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمريکا نشست ورشو ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه