Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- لايحه جامع انتخابات در هيئت دولت تصويب شد و هفته آينده تقديم مجلس مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، روحاني در جلسه امروز هيئت دولت در سخناني افزود : اين لايحه يکي از لوايحي است که در دولت مطرح و داراي اهميت ويژه بود.
وي اضافه کرد: انتخابات آزاد و سالم يکي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است چيزي که اگر امروز و قبل از انقلاب را در کشور مقايسه کنيم و مورد شهادت ملت ايران است اين است که مردم درصحنه انتخابات حضور دارند و به همين دليل هم در صف هاي طولاني انتخابات شرکت مي کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهور گفت :حوزه هاي انتخابات ما بعضا سرعت لازم را براي اخذ راي ندارند مثلا 2 تا 3 ميليون نفر در انتخابات رياست جمهوري نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و ساعتها در صف ايستادند و وقتي در زمان پايان راي گيري موفق به راي دادن نمي شوند با ناراحتي به منزل مي روند.
روحاني تصريح کرد : اين بي سابقه است که مردم با اطمينان در پاي صندوق حاضر مي شوند در حالي که در پيش از انقلاب نتيجه انتخابات از قبل معلوم بود و همه مي دانستند که نماينده فلان حوزه انتخابيه کي هست و اين انتخابات يک دستاورد مهم انقلاب اسلامي است.
وي افزود: بخش بزرگي از استمرار انقلاب اسلامي در سايه صندوق انتخابات است و مردم مي دانند اگر از نهادي گله دارند با انتخابات مي تواند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
رئيس جمهور اضافه کرد : در اين لايحه تاکيد شده است که سير انتخابات چگونه باشد و حوزه کاري نظارت و اجرا به خوبي مشخص شده و نقش احزاب در اين لايحه پر رنگ شده است و اگر لايحه به همين صورت تصويب شود مردم مي توانند به جاي نوشتن تک تک اسامي به فهرست احزاب راي دهند و به خوبي زمان نظارت از نظر آغاز و پايان آن مشخص شده است.
روحاني گفت: احراز صلاحيت ها هم در اين لايحه به خوبي مشخص شده است نهادهايي که بايد اطلاعات به نهاد نظارتي بدهند ؛ چهار دستگاه چه اطلاعاتي به چه صورت بايد بدهند و در تبليغات مسائل مالي به خوبي شفاف و روشن است که مردم اعتمادشان به انتخابات بيشتر شود.
وي افزود: وظيفه اصلي ما آن است که مردم با اطمينان در انتخابات شرکت کنند و بدانند که راي انها به عنوان حق الناس محفوظ خواهد بود راي مردم تعيين کننده مسير آينده کشور است و اين لايحه بعد از ماهها تلاش امروز آماده شده است که تقديم مجلس مي شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت : لايحه شفافيت هم در دستور کار دولت است که بزودي بررسي و به مجلس مي رود شفافيت دستاورد بزرگ انقلاب ما بايد باشد اگر گوشه اي هم شفافيت نيست بايد پرده برداشته شود و همه بايد بدانند حساب مالي مسئولان و نهادها چيست.
وي افزود: الان در بودجه که کمي پرده کنار رفته است مردم به روشني مي بينند که چقدر پول مي گيرند و چقدر خدمت مي کنند نظارت مردم با شفافيت است امروز با امکانات ديجيتالي که در اختيار مردم است براحتي مي توانند همه چيز را ببينند.
روحاني اضافه کرد : از آن روزي که پول ارز را در اختيار فردي براي واردات مي گذاريم تا زماني که کالا به فروش مي رسد مردم به صورت شفاف مسير را بررسي مي کنند در حوزه سلامت اين سيستم کارامد است و در رسيدگي و خدمت رساني شفاف دستگاهها اهميت دارد.
رئيس جمهور افزود : مبناي لايحه شفافيت اين است که مردم از همه چيز اطلاع داشته باشند و با نظارت دقيق تر جامعه شفاف تري داشته باشند اساس انقلاب ما به سلامت برمي گردد و جامعه ما يک جامعه رشد يافته و سالم واخلاقي بايد باشد .
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک ايام پيروزي انقلاب گفت : همه مي دانيم که امسال دهه فجر و ماه بهمن و روز 22 بهمن از اهميت خاصي برخوردار است و خوشحاليم که امروز با وجود همه توطئه هايي که عليه انقلاب اسلامي و ماجراي تحريم غيرقانوني امريکا مورد انتظار دشمنان بود خودشان اعتراف مي کنندکه اين تحريم ها انها را به هدف نمي رساند البته براي ما و مردم زحمت درست مي کنند اما هرگز به اهداف مورد نظر خود نمي رسند.
روحاني تصريح کرد: در هر دو مقوله اي که آنها مي خواهند کشور را تحت فشار قرار دهند که يکي صادرات نفت و ديگري در مسائل بانکي است در نفت ما مسيرها و راه هاي مختلفي را براي فروش نفت دنبال مي کنيم و با افتخار تحريم امريکا را دور مي زنيم وهمه کشورها مي دانند که اين تحريم ظالمانه و عليه ملت ايران است و عليه هيچ فرد و نهاد دولتي نيست بلکه عليه مردم ايران است.
وي افزود: ما خوشحاليم که در اين 40 سال ذخاير کشف شده نفت ما نسبت به اول انقلاب به حدود دو برابر مي رسد نسبت به مقدار ذخايري که در نفت و ميعانات داشتيم امروز رقم بسيار بالايي را مي بينيم و در کشف آن موفقيت هاي بسيار خوبي داشتيم و امروز در جلسه هيات د ولت وزير نفت خبر داد ميدان جديدي هم در حوزه ابادان کشف شده است که اين حوزه نفتي از لحاظ کميت و کيفيت قابل ملاحظه است.
رئيس جمهور اضافه کرد: اين بدان معناست که با قدرتي که ايران از نظر نفت و گاز دارد کشوري نيست که بتوان آن را از بازار نفت و انرژي حذف کرد. همين طور ايران از نظر حضور منطقه اي ، علمي و فناوري هم کشوري نيست که قابل حذف باشد و ايران امروز نقش بسيار ارزشمندي دارد.
وي تاکيد کرد: با اطمينان به مردم مي گوييم که همه مسئولان ما تلاش خواهند کرد به وظايف خود عمل و در زمينه توليد و فروش نفت و ميعانات تلاش کنند زيرا ما مسيرها و راه هاي مختلفي در اختيار داريم که از آنها استفاده خواهيم کرد .
روحاني افزود: در مسئله بانکي هم امريکايي ها تلاش مي کنند نقل و انتقال مالي ما را دچار مشکل کنند و دنبال يارگيري هستند براي اين کار موضوع مبارزه با تروريسم را بهانه قرار داده اند همه دنيا مي دانند ايران هم پيشتاز مبارزه با تروريسم و هم قرباني آن است و در اين چهل سال ملت و مسئولان ما به خوبي با تروريسم مبارزه کرده اند.
وي تصريح کرد: امروز هم ايران نقش مهمي در مبارزه با تروريسم دارد لوايح چهارگانه اي که دولت به مجلس تقديم کرده است اهميت خاصي دارد تا همه دنيا بداند که ايران نه تنها در مبارزه عملي بلکه در همه گونه مبارزه با تروريسم پيشتاز است و ما در ايجاد انسداد مالي و راههايي که گروه هاي تروريستي مي خواهند از طريق بانکي براي پولشويي استفاده کنند با همه توان با آنها مقابله مي کنيم.
روحاني تاکيد کرد : امريکاييها بايد در اين زمينه که صهيونيست ها هم از آن پشتيباني مي کنند دچار شکست شوند مجلس و دولت اقدامات خوبي براي لوايح چهارگانه انجام داده اند و اميدواريم نهادهاي ديگري که بايد در اين زمينه کارهايي انجام دهند اقدمات لازم را انجام دهند تا ما بتوانيم اين اميد امريکا را هم نااميد کنيم و اين مسئله بانکي را خنثي کنيم و با همه دوستان ما در منطقه و جهان کارکنيم.
وي افزود: هميشه توطئه هاي امريکا را ما با قدم هاي محکم و حساب شده اي خنثي کرده ايم و ان شاء الله اين توطئه هم با اقدام نهادهاي مسئول و اقداماتي که بايد انجام شود خنثي خواهد شد و به دنيا اطمينان مي دهيم که ايران همواره با تروريست ها مبارزه کرده است و امروز هم در جهات مالي و ساير جهات مبارزه مي کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از تایید اعتبارنامه ۶ نفر از منتخبین مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی شهرستان با تایید هیأت نظارت خبر داد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان صبح  پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دور اول انتخابات در استان اظهار کرد: هم‌دلی، هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، باعث شد انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که ذیل این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۶ اعتبار نامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیأت نظارت صادر شده است که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر تصریح کرد: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبد نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبد برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی گلستان ادامه داد: طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند که یا در دور اول رای نداده باشند و یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است